اخبار

حماس تصمیم صهیونیست‌ها به تخریب مصلای زنان مسجد فاتح را محکوم کرد.(فارس.92/02/15)

جنبش حماس حکم دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی مبنی بر تخریب مصلای زنان مسجد محمد فاتح در محله راس العامود واقع در شهرک سلوان در قدس اشغالی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس امروز شنبه در واکنش به حکم دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی مبنی بر تخریب مصلای زنان مسجد محمد فاتح در محله راس العامود واقع در شهرک سلوان در قدس اشغالی، تاکید کرد که صدور چنین حکمی، تعرض صریح به زمین های موقوفه اسلامی در شهر قدس اشغالی و جنایتی هدفمند به منظور محو آثار و نشانه های تاریخی این شهر به شمار می رود . «عزت الرشق» اظهار داشت: ما به شدت این تصمیم نژاد پرستانه را که اهانت به ادیان آسمانی به شمار می رود و تمامی قوانین و معاهدات بین المللی را نقض می کند و پرده از چهره زشت و کریه دشمن صهیونیستی بر می دارد، محکوم می کنیم.

از سوی دیگر، امام و خطیب مسجد محمد فاتح ضمن اشاره به اینکه دادگاه رژیم صهیونیستی به بهانه اینکه این مسجد بدون مجوز احداث شده، حکم تخریب آن را صادر کرده، تاکید کرد که مصلای زنان نزدیک به 4 سال پیش به خاطر نیاز مبرم به توسعه این مسجد احداث شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، شیخ صبری ابو دیاب عنوان کرد که مساحت مصلای زنان که در معرض تخریب قرار دارد، 70 متر است.

وی تشریح کرد که این مسجد در سال 1967 یعنی قبل از اشغال قدس احداث شده و نمایندگان عرب کنست صهیونیستی تلاش می کنند تا مانع از اجرای حکم دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی شوند و تخریب این مصلا دامنگیر دشمن صهیونیستی خواهد شد و عواقب و پیامدهای سنگینی را برای آن به همراه خواهد داشت.

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۹:۵۳
خبرگزاری فارس |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید