اخبار

برپایی اعتکاف در 15 مسجد کنگان.(فارس.92/02/15)

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان از برپایی اعتکاف در 15 مسجد کنگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام رحیم اهرمی صبح امروز در نشست هماهنگی ستاد اعتکاف کنگان اظهار داشت: از آثار حتمی اعتکاف در زندگی فردی انسان، تقویت اراده آدمی است و کسی که مدتی، بر خلاف خواست درونی خویش، خود را در محلی حبس و از بسیاری از امور چون حرف زدن در غیر امور عبادی که به طور طبیعی، تمایل به آنها دارد، پرهیز کند، خود به خود تمرینی برای اجتناب از بسیاری خواهش‌های نفسانی دیگر است.

وی افزود: در پرتو اعمالی چون اعتکاف، کم کم ارتباط روانی خاصی بین انسان و مسجد، قرآن، نماز، نماز شب و ادعیه به وجود می‌آید به نحوی که انسان مشتاق ارتباط با این امور شده و دوری از آنها برایش سخت می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان از برپایی اعتکاف در 15 مسجد کنگان خبر داد و خاطرنشان کرد: با هیئت امناء مساجد جامع و بزرگ شهرهای کنگان، سیراف، بنک، عسلویه و روستاهای شیرینو، بیدخون، بساتین، پرک و سهیل رایزنی شده و به حول و قوه الهی در تعداد 15 مسجد این شهرستان مراسم معنوی اعتکاف برپا می‌شود.

اهرمی گفت: اعتکاف فرصتی است تا از دنیا و دلبستگی‌های آن قطع ارتباط کرد و به عبادت و عبودیت خداوندی روی بیاورد و در واقع یک نوع تمرین عبادت و روزه‌داری و آماده شدن برای ماه‌های شعبان و رمضان است.

وی اظهار داشت: این اداره در راستای اطلاع رسانی و تبلیغات دینی به چاپ و توزیع تراکت این مراسم در جذب جوانان و بستر سازی سایر اقشار اقدام کرده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان افزود: مراسم اعتکاف از سوم تا پنجم خرداد مصادف با 13 تا 15 رجب برای خواهران و برادران در سطح شهرهای کنگان، بنک سیراف و روستاهای تابعه انجام می‌شود.

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۶:۲۷
خبرگزاری فارس |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید