اخبار

مسجد جامع شیروان ثبت ملی می شود.(مهر.92/02/16)

شیروان - خبرگزاری مهر: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شیروان گفت: مسجد جامع شیروان به عنوان نقطه ثقل و تمرکز رخدادهای دوران انقلاب اسلامی در این شهرستان به زودی در فهرست آثار ملی به ثبت می رسد.

میرعلی رجعتی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این مطلب افزود: پرونده بنای دینی و فرهنگی مسجد جامع شیروان به عنوان نقطه ثقل و تمرکز رخدادهای دوران انقلاب اسلامی در این شهرستان، برای ثبت ملی به شورای عالی ثبت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارسال می شود.

وی اظهار داشت: مسجد جامع شیروان کانون اصلی و هسته اولیه حرکت اصیل، الهی و حیات بخش انقلاب اسلامی و مرکز شکل گیری تظاهرات اعم از سازماندهی، تشکیل نشست مخفی شبانه و هدایت مردم به سوی پیشبرد اهداف انقلاب در این شهر بوده است.

به گفته رجعتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز بیشتر تظاهرات و اعلامیه های ایام انقلاب در شیروان از این مکان منتشر می شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در طول دولت های نهم و دهم 412 اثر فرهنگی در خراسان شمالی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی پیش از این با بیان اینکه ثبت آثار طبیعی و ناملموس در این استان از سال 84 آغاز شده است، گفته بود که علاوه بر این تعداد در حال حاضر نیز 34 پرونده مربوط به آثار تاریخی، طبیعی و ناملموس این استان در همایش سیاستگذاری ثبت آثار تاریخی تایید شده و در انتظار دریافت شماره ثبتی است.

علی کاظمی شمار آثار ثبت شده این استان در فهرست آثار ملی را 514 اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس(معنوی) اعلام و بیان کرده بود که از این تعداد 463 اثر تاریخی، 26 اثر معنوی و 25 اثر طبیعی است.

وی همچنین شمار کل آثار تاریخی شناسایی شده در خراسان شمالی را هزار و 284 اثر ذکر کرده بود.

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۲:۰۵

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید