اخبار

رونمایی از 11 مسجد تاریخی کرمانشاه توسط رئیس جمهور.(باشگاه خبرنگاران.92/02/16)

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: فردا (دوشنبه 16 اردیبهشت) رییس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس از مرمت و بازسازی 11 مسجد تاریخی کرمانشاه رونمایی می کند.
جلیل رحیمی گفت: از سال گذشته کار مرمت و بازسازی 13 مسجد تاریخی استان کرمانشاه را در دستور کار خود قرار داده و اکنون بسیار خرسندیم که شاهد رونمایی از 11 مورد آنها توسط رییس جمهور هستیم.

وی با اشاره به مساجدی که توسط کارشناسان میراث فرهنگی استان مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته اند، گفت: مسجد جامع کرمانشاه، مسجد عمادالدوله، مسجد شازده، مسجد آیت اله ابوتراب آل آقا (دولت‌شاه سابق)، مسجد آقارحیم آل‌آقا، مسجد نواب، مسجد حاج شهبازخان، مسجد حاج محمدتقی اصفهانی، مسجد کوسه هجیج، مسجد معتمد، مسجد هاشمی، مسجد بنکدارها و مسجد عبدالله‌بن‌عمر از جمله مساجدی هستند که کار مرمت و بازسازی آن ها توسط کارشناسان این اداره کل صورت گرفته است.

این مقام مسوول یادآور شد: از مجموع این مساجد تاریخی، مسجد کوسه هجیج در شهرستان پاوه، مسجد عبدالله‌بن‌عمر در دالاهو و بقیه مساجد در شهر کرمانشاه قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: دکتر محمود احمدی نژاد فردا این مساجد تاریخی استان کرمانشاه را از طریق ویدئو کنفرانس رونمایی خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: در این مراسم از 600 مسجد تاریخی و بازسازی شده کشور رونمایی می شود.

رحیمی یادآور شد: برنامه رونمایی از مساجد کرمانشاه در مسجد عمادالدوله و با حضور مسئولین استان صورت می گیرد./س

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۲:۳۱
باشگاه خبرنگاران |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید