اخبار

اختصاص 2 میلیارد تومان بودجه جهت ساخت مساجد مشهد.(دانشجو.92/02/16)

نایب رئیس شورای شهر مشهد گفت: امسال دو میلیارد تومان جهت ساخت و بازسازی مساجد اختصاص داده شد.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، نصیرپور امروز در یکصدو شصت و پنجمین جلسه علنی سومین دوره مجلس شورای اسلامی شهر مشهد در سالن جلسات شهرداری بیان داشت: در شورای سوم اعتبارات ویژه ای به مساجد اختصاص داده شد، در سال 90 حدود پنج میلیارد، در سال 91 حدود هفت میلیارد و در سال جاری حدود دو میلیارد به ساخت و بازسازی مساجد اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون از این اعتبارات در جهت ساخت 527 مسجد استفاده شده است، افزود: فعال کردن مساجد باعث شده است تا چهره شورای سوم به یک چهره پویا در زمینه فرهنگی تبدیل شود و با توجه به اینکه سلامت جامعه به پویایی مساجد بستگی دارد باید در جهت هر چه فعال شدن مساجد تلاش کرد.

نایب رئیس شورای شهر مشهد در ادامه با اشاره به اینکه در سال جاری دو میلیارد تومان به سفرهای راهیان نور اختصاص داده شده است، بیان داشت: این عمل کمکی است به بسیج تا این سفرها هر چه با شکوه‌تر انجام شود و همچنین می‌تواند تحولی را در این مجموعه ایجاد کند که امید است شورای چهارم نیز این اقدامات را در دستور کار قرار دهد.

مسکن یکی از اساسی ترین نیازمندی های مشهد است

نصیر پور با اشاره به اینکه مسکن یکی از اساسی ترین نیازمندی‌ها و مشکلات زائران و مجاوران مشهد است، تصریح کرد: مسکن سازی می‌تواند به آسان ترین شکل ممکن صورت گیرد و شهرداری می‌تواند در این راستا کمک شایانی انجام دهند.

وی ادامه داد: در شهر به بیش از 40 هزار مسکن نیازمندیم که انجمن های خیریه مسکن ساز می‌توانند بسیاری از این مشکلات را بر طرف و چاره ساز مشکلات جوانان باشند.

نایب رئیس شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه نباید خانه ها را بر سر مردم خراب کرد، بیان داشت: در منطقه شمال غرب حدود 5000 نامه ثبت شده است که موضوعات اکثر آنان عبارتند از تملک شهرداری و دادن امتیاز که مورد اختلاف مردم و شهرداری است، اراضی قولنامه ای و عدم دخالت قشر آسیب پذیر در کارهایی که شهرداری طرف پرداخت آن است.

اهانت به بقاع متبرکه عامل ایجاد آتش فتنه

عباس شیرمحمدی، رئیس شورای شهر مشهد بیان داشت: جامعه اسلامی متاثر است از جنایات وهابیون، سلفی‌ها و اهانت هایی که به بقاع متبرکه جهان اسلام انجام داده و جنایت اخیر آنان به قبر حجربن عدی در سوریه باعث جریحه دار شدن احساسات شیعیان آل علی شده است.

رئیس شورای شهر مشهد گفت: از مسئولان وزارت امور خارجه و کسانی که در مجامع بین المللی بلندگو و کرسی دارند، می خواهیم به دفاع از مسلمانان این حرکات را محکوم کنند تا از این اعمال جلوگیری شود.  

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۶:۳۳
خبرگزاری دانشجو |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید