اخبار

ساخت 50باب مسجد روستایی توسط گروه های جهادی.(فارس.92/02/16)

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: گروه‌های جهادی طی سال گذشته و عید نوروز سال جاری بیش از 90 پروژه عمرانی را با اعتباری افزون بر 27 میلیارد ریال اجرا کرده‌اند.

احمد محمدباقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: اعزام و مدیریت صدها گروه جهادی شامل هزاران جوان مخلص و عاشق خدمت در سال گذشته و عید نوروز سال جاری توانسته است، بخشی از محرومیت و نارسایی‌های موجود در مناطق محروم استان کرمان را رفع و موجب ارتقای سطح بهداشت، عمران، سلامت و امنیت این مناطق را فراهم کند.

وی عنوان کرد: طی سال گذشته و عید نوروز سال جاری گروه‌های جهادی به مناطق جنوب، ‌شمال، شرق و مرکزی استان پهناور کرمان اعزام شدند و با انجام اقدامات متنوع و اثرگذار، خدمات مردم‌یاری بسیاری را به مرحله اجرا و بهره‌برداری رساندند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان ابراز داشت:‌ اردوی هجرت دانش‌آموزی در استان کرمان طی سال گذشته و عید نوروز سال جاری برگزار شد و دانش‌آموزان 404 باب مدرسه را مرمت، بازسازی و زیباسازی کردند.

محمدباقری بیان کرد: در این مدت 22 هزار و 493 نفر در قالب اردوهای جهادی 10 روزه اقشار بسیج به اجرای پروژه‌های عمرانی، ‌بازسازی، پزشکی و آب‌رسانی به منظور محرومیت‌زدایی و فرهنگسازی و ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی، عمرانی و فرهنگی پرداختند.

وی عنوان کرد: تیم‌های بهداشتی و پزشکی گروه‌های جهادی در قالب 252 تیم پزشکی با ارائه خدمات درمانی و‌ معاینه رایگان حدود 12 هزار نفر را پوشش دادند.

این مسئول با اشاره به اینکه گروه‌های عمرانی و سازندگی بیشترین گروه‌های جهادی را تشکیل می‌دهند، افزود: این گروه‌ها طی سال گذشته و عید نوروز سال جاری بیش از 90 پروژه عمرانی را با اعتباری افزون بر 27 میلیارد ریال اجرا کرده‌اند.

وی بیان داشت: حاصل این اقدام جهادی ساخت شش باب خانه پزشک، پنج باب خانه بهداشت، سه مرکز بهداشتی – درمانی، 50 باب مسجد روستایی، هفت مورد محوطه‌سازی و تکمیل و راه‌اندازی 33 پروژه محرومیت‌زدایی در اموری مانند آب‌رسانی، کشاورزی و دامداری است.

محمدباقری ابراز داشت: برگزاری اردوهای 10 روزه طلاب و فرهنگیان بسیجی برای ارتقای سطح تحصیلی و علمی دانش‌آموزان مناطق محروم و برپایی کلاس‌های احکام، قرآن، جبرانی دروس علمی و آموزشی را از دیگر برنامه‌های صورت گرفته در زمان مذکور ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طی سال گذشته و عید نوروز سال جاری اردوی یک‌روزه حلقه‌های صالحین سراسر استان کرمان با حضور 29 هزار و 157 نفر برای لایروبی قنوات و رودها، ترمیم و بهسازی خانه‌های محرومان و برداشت محصولات کشاورزی برگزار شد.

محمدباقری افزود: بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان در بخش اشتغال علاوه بر برپایی همایش‌ها، کارگاه‌ها، کلاس‌های آموزشی و توجیهی، اقدام به پرداخت 5 هزار و 704 فقره تسهیلات عقود اسلامی به مبلغ 132 میلیارد و 290 میلیون ریال و تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ 14 میلیارد و 100 میلیون ریال پرداخت کرده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: با همکاری این سازمان و کمیته امداد امام خمینی (ره) 873 نفر به صندوق مهر امام رضا (ع) برای دریافت 12 میلیارد ریال معرفی شدند.

محمدباقری با بیان اینکه روند خدمات‌رسانی به مناطق محروم توسط بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان نسبت به سال‌های گذشته از رشد کمی و کیفی مطلوبی برخوردار است، گفت: بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان آماده جذب و هدایت گروه‌های جهادی تابستانی و خدمت‌رسانی به مناطق محروم استان کرمان است.

وی عنوان کرد: علاقمندان به خدمت و محرومیت‌زدایی برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت و دفاتر بسیج سازندگی استان کرمان مراجعه کنند.

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۶:۳۸
خبرگزاری فارس |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید