اخبار

برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در زنجان منسجم‌تر از سال‌های گذشته.(ایکنا.92/02/16)

گروه خبرنگاران افتخاری / مژگان واعظی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در جلسه ستاد شئون فرهنگی مناسبت‌های مذهبی استان زنجان که در محل دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد، گفت: امسال مراسم معنوی اعتکاف در مساجد استان زنجان منسجم‌تر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اعلام این مطلب گفت: فصل نیایش فصل نزول رحمت الهی در جامعه اسلامی است و باید از این فرصت برای توسعه فرهنگی اسلامی بهره گرفت.

وی با بیان اینکه از ماه رجب، شعبان و رمضان به عنوان فصل نیایش یاد شده، اظهار کرد: امسال برنامه‌های خوبی برای فصل نیایش و به خصوص مراسم معنوی اعتکاف در نظر گرفته شده است و تلاش می‌شود که برنامه‌های این ایام نسبت به سال‌های گذشته از کیفیت لازم برخوردار باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته برنامه‌های اعتکاف و مناسبت‌های ملی و مذهبی با حضور گروه‌های مختلف مردم اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: برای برگزاری مراسم اعتکاف در سطح استان ستاد اعتکاف در شهرستان‌های استان تشکیل شده و در شهر زنجان 16 مسجد، در ابهر 9 مسجد در خدابنده، 9 مسجد در خرمدره، دو مسجد، در ماهنشان سه مسجد در طارم، چهار مسجد در ایجرود و چهار مسجد برنامه اعتکاف برگزار شد و بیش از پنج هزار نفر در برنامه معنوی حضور داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان بیان کرد: 80 درصد شرکت‌کنندگان در اعتکاف را بانوان و 20 درصد مابقی را آقایان تشکیل می‌دادند و 90 درصد برنامه‌های اعتکاف در شهرها و 10 درصد آن در روستاها برگزار شد و امسال انتظار می‌رود استقبال در روستاها از رشد قابل توجهی برخوردار باشد.

وی یادآور شد: به همت ستاد شئون فرهنگی مناسبت‌های مذهبی استان زنجان برنامه‌های خوبی در سال‌های گذشته در سطح استان با استقبال گسترده مردم برگزار شده است و امسال نیز این برنامه‌ها در سطح وسیع برگزار می‌شود.

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۷:۱۳
خبرگزاری ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید