اخبار

8 مسجد در قدس میزبان معتکفان می شوند/ حضور 80 درصدی جوانان در مراسمات مذهبی.(مهر.92/02/17)

قدس - خبرگزاری مهر: رئیس اداره تبلیغات اسلامی قدس از آمادگی این شهرستان برای برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم معنوی اعتکاف در این شهرستان خبر داد و گفت: تعداد هشت مسجد محوری در سطح شهرستان برای برگزاری این مراسم در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام صدقعلی جلیل زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نزدیکی زمان برگزاری آیین معنوی و پرفیض اعتکاف، برنامه ریزیها برای برپایی هرچه باشکوهتر این مراسم در شهرستان قدس صورت گرفته و بسترهای مناسب برای حضور پررنگ نسل جوان در این آیین مذهبی فراهم شده است.

این مسئول عنوان کرد: در این راستا ستاد شئون فرهنگی، مناسبتهای مذهبی ویژه آیین معنوی اعتکاف در این شهرستان تشکیل شده است و طی برگزاری جلساتی، تصمیمات لازم برای برگزاری مراسم اعتکاف، از سوی اعضای این ستاد اخذ شده و هم اکنون تدابیر و برنامه ریزی مناسب برای برگزاری این مراسم در حال انجام است.

وی ادامه داد: بنابر مصوبات ستاد مذکور، تعداد هشت مسجد محوری در سطح شهرستان برای مراسم اعتکاف در نظر گرفته شده است که درصورت استقبال مردم و افزایش متقاضیان شرکت در این مراسم، تعداد این مساجد افزایش خواهد یافت تا مردم بهره های لازم را از این برنامه مذهبی ببرند.

پیش بینی حضور 1500 نفر در مراسم اعتکاف قدس در سالجاری

حجت الاسالام جلیل زاده گفت: تعداد شرکت کنندگان آیین اعتکاف سال گذشته حدود یک هزار و 300 نفر بود اما پیش بینی می شود در سالجاری این رقم به یک هزار و 500 نفر افزایش یابد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قدس بیان کرد: حدود 80 درصد شرکت کنندگان سال گذشته این برنامه را جوانان تشکیل دادند که به نظر می رسد این تعداد در سال جاری افزایش یابد و شاهد حضور چشمگیر نسل جوان باشیم.

آیین معنوی اعتکاف از 3 تا 5 خرداد ماه سالجاری مصادف با 13 تا 15 ماه رجب در مساجد جامع و محوری سراسر کشور برپا می شود.

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۱:۵۵
خبرگزاری مهر |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید