اخبار

تعلیق یکی از اعضای حزب راست افراطی بریتانیا در مورد تخریب مساجد.(ایکنا.92/02/17)

گروه بین‌الملل: سخنان و جوک‌های ضد اسلامی «تونی نیکسون»، از اعضای حزب راست افراطی بریتانیا در مورد تخریب مساجد و سوزاندن مسلمانان، منجر به تعلیق وی از سمت خود شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «OnIslam»، «هلیفکس کوریر» (Halifax Courier) سخنگوی حزب راست‌ افراطی بریتانیا موسوم به حزب «استقلال»، در این رابطه گفت: ما پس از اطلاع یافتن از اقدام تونی نیکسون در انتشار چنین مطالبی در فیس‌بوک شوکه شدیم و این سخنان حرف‌های شخصی وی است و ربطی به حزب ندارد.

وی گفت: عضویت او در این حزب به حالت تعلیق در آمده زیرا ما اعضایی را که با احزاب افراط‌گرای حزب ملی بریتانیا و لیگ دفاع انگلیس مرتبط باشند، نمی‌خواهیم.

در صفحه فیس‌بوک تونی نیکسون سایت‌های مرتبط با لیگ دفاع انگلیس و سایت‌های به شدت ضداسلامی به عنوان سایت‌های مورد علاقه این فرد وجود دارند و همچنین جوک‌های نژادپرستانه‌ای در مورد تخریب مساجد، سوزاندن مسلمانان و زیر گرفتن یک پاکستانی با اتوبوس به چشم می‌خورد.

کوریر اعلام کرد: نظراتی که در صفحه فیس‌بوک نیکسون گذاشته شده حزب استقلال را با احزاب راست افراطی لیگ دفاع انگلیس و حزب ملی بریتانیا مرتبط می‌کند و این برای ما ناخوشایند است.

وی افزود: ما نمی‌توانیم هیچ‌گونه اظهارنظر نژادپرستانه و نامناسبی را تحمل کنیم و هر شخص دیگری هم که اینگونه رفتار کند از حزب اخراج خواهد شد.

«سیمون کرسی» (Simon Cressy)، پژوهشگر گروه ضد نژادپرستی «امید به جای نفرت» که صفحه فیس‌بوک نیکسون را کشف کرد، می‌گوید: اظهارنظرهای نیکسون انعکاسی از سیاست حزب استقلال علیه مسلمانان است و تونی نیکسون نمونه‌ای از اعضای این حزب (نه همه آن‌ها) است که باید از این حزب اخراج شود.

وی افزود: تا زمانیکه این حزب از افرادی مانند تونی نیکسون پاکسازی نشود ما نمی‌توانیم حزب استقلال را به صورت جدی جزء احزاب سیاسی به حساب آوریم.

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۲:۴۱
خبرگزاری ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید