اخبار

برگزاری نشست های تخصصی با محوریت کتابخانه های مساجد.(شبستان.92/02/17)

هاشمی از اختصاص غرفه ای به ستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سالن یاس نمایشگاه کتاب برای معرفی فعالیت ها و تازه های نشر ستاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار شبستان، ابوالفضل هاشمی مدیرکل کتابخانه های مساجد کشور از برگزاری نشست های تخصصی با محوریت کتابخانه های مساجد در نمایشگاه کتاب به خبرنگار شبستان خبر داد و گفت: نشست جایگاه کتابخانه های مساجد در تحقیق سند نهضت مطالعه 15 اردیبهشت با حضور دکتر سعید غفاری، مرتضی طاهریان، علوی ساعت 14 در سرای اهل قلم در نمایشگاه کتاب برگزار می شود.

هاشمی از برگزاری نشستی با عنوان کتابخانه های روستایی و عشایری و جایگاه ان در توسعه خدمات فرهنگی مسجدمحور با حضور علی مولانوری، جعفری و رادمهر در 17 اردیبهشت ساعت 14 در سرای اهل قلم نمایشگاه تهران خبر داد.

به گفته وی نشست کتابخانه های دیجیتال مساجد و نقش ان در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی چهارشنبه 18 اردیبهشت ساعت 14 با حضور دکتر رادمهر، فیضی و یارمحمدی در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب امسال برگزار می شود.

هاشمی با اشاره به حضور ستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سالن یاس نمایشگاه کتاب اظهار داشت: ستاد به منظور معرفی فعالیت و تازه های نشر خود به نخبگان و مسئولان غرفه ای در سالن یاس نمایشگاه کتاب دارد.

هاشمی ادامه داد: در غرفه ستادعالی کانوهای فرهنگی و هنری مساجد کتابهای منتشره و آمارهای به روز در معرض دید عموم قرار دارد و روابط عمومی با تهیه و تولید نمودار و جدول فعالیت های ستاد را به بازدیدکنندگان معرفی می کند.

مدیرکل کتابخانه های مساجد کشور معرفی تازه های نشر و دستاوردهای ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه انتشارات مکتوب و الکترونیک را یکی از فعالیت های اصلی غرفه ستاد در نمایشگاه کتاب عنوان کرد.

هماهنگی جهت بازدید کتابداران نخبه کانون های سراسر کشور از نمایشگاه کتاب و معرفی تازه ترین فعالیت های اداره کل کتابخانه های مساجد کشور در حوزه کتاب و کتابداری از دیگر فعالیت های غرفه ستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد است که هاشمی به ان اشاره کرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: خبرنامه پرواز اندیشه که هر سه روز یکبار منتشر می شود آخرین فعالیت های کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد را در اختیار بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب قرار می دهد.

وی معرفی فعالیت های کتابخانه های باز و مخزن دار، جذب کتابدار حوزه مساجد و صدور کارت برای آنها، بررسی شکایات و پیشنهادات و انتقادات در حوزه کتابخانه های مساجد، صدور مجوز برای کتابداران کتابخانه های مساجد و ارایه بسته های فرهنگی در قالب آثار مکتوب و نرم افزاری برای نخبگان و عموم مردم را از جمله فعالیت های غرفه ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد در نمایشگاه کتاب برشمرد.

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۲:۵۴
خبرگزاری شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید