اخبار

مساجد، مرکز آموزش و توسعه فرهنگ دینی هستند.(ایکنا.92/02/17)

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز بر ارتقای جایگاه مساجد به عنوان مرکز آموزش و توسعه فرهنگ دینی، تأکید کرد.

حجت‌الاسلام سیدعباس مسعودی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه البرز، گفت: مساجد در دین مبین اسلام جایگاه خاصی دارند و مردم و صاحبان ایمان مسئول آبادانی مساجد هستند.

وی افزود: مساجد موجب توسعه مسایل فرهنگی، اجتماعی، دینی و نیز رفع مشکلات خانوادگی در جوامع می شوند و باید همواره محور اصلی فعالیت‌های فرهنگی در جامعه باشند و یکی از راه‌های توسعه فعالیت‌های فرهنگی مساجد وجود پایگاه بسیج هماهنگ و همراه با فعالیت‌های ائمه جماعت و کانون‌های فرهنگی مساجد است.

مسعودی با اشاره به اینکه مساجد دردوران دفاع مقدس همواره اصلی ترین محور هماهنگی و برنامه‌ریزی اقدامات و پایگاه امن رزمندگان بود، یادآور شد: برای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باید مساجد را محور اصلی اقدامات فرهنگی به‌ویژه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قرار دهیم.

وی در پایان گفت: مساجد مرکز آموزش و توسعه فرهنگ دینی هستند و باید ائمه جماعات، هیئت امنا و خادمین مساجد با انجام فعالیت‌های دینی و فرهنگی و روی خوش در جذب نیروهای جوان فعال باشند چرا که برخورد منصفانه موجب حضور بیشتر قشر جوان و نوجوان در مساجد می‌شود.

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۳:۰۳
خبرگزاری ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید