اخبار

تخصیص بودجه 800 میلیارد ریالی برای بازسازی و مساجد تاریخی کشور.(مهر.92/02/17)

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: 700 میلیارد ریال برای بازسازی و مرمت مساجد کشور اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریف ملک زاده در مراسم رونمایی از مرمت و ساماندهی 600 مسجد تاریخی و اماکن مذهبی کشور که پیش از ظهر دوشنبه در سالن همایش های صدا وسیما برگزار شد، گفت: 1325 مسجد در کشور ثبت ملی شده است که از این تعداد 700 مسجد در دولت نهم و دهم در فهرست میراث ملی قرار گرفته است. این اتفاق و رویداد مهم در دولت آقای احمدی نژاد افتاده است و باید از خدمتگزارانی که این نگاه ملی و احیاگر را داشته اند تشکر کنیم. من از آقای رحیم مشایی که در زمان ریاستشان در سازمان میراث فرهنگی نگاه ویژه ای به مرمت و احیاء مساجد داشته اند تشکر می کنم.

وی افزود: پیگیری های آقای سید حسن موسوی نیز درباره این موضوع بسیار تاثیرگذار بود هاست.

معاون رئیس جمهور گفت: بیش از هزار بقاء متبرکه در فهرست میراث ملی ثبت شده است. همچنین در سال گذشته 7.5 میلیارد تومان به مرمت و شناسایی امامزاده ها و بقاء متبرکه اختصاص داده ایم و 545 میلیارد ریال برای بازسازی و مرمت مساجد تخصیص یافت که با بودجه استانی رقمی معادل 800 میلیارد ریال شد.

وی به ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان اشاره کرد و گفت: ایران در بحث های اعتقادی و مذهبی در جهان پیشقدم بوده است و با ثبت این اثر نگارگری و نقش آفرینی دین و معنویت را در سطح جهان و کشورهای او آی سی نشان داد.

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۴:۱۷
خبرگزاری مهر |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید