اخبار

مجهز شدن روحانیان به علم روز مهمترین عامل رونق مساجد است.(ایکنا.92/02/17)

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، مجهزشدن روحانیان به علم روز را از عوامل مهم رونق یافتن مساجد دانست و خواستار شرکت روحانیون در دور‌های آموزشی متناسب با نیاز جامعه شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه اردبیل، حجت‌الاسلام انور قاسمی، رئیس اداره فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه در نشست هم‌اندیشی با روحانیون بیله‌سوار گفت: یکی از وظایف اصلی سازمان تبلیغات اسلامی، اعزام روحانی به نقاط فاقد روحانی است و قطعا وجود گمرک و رفت آمد مسافرین آذری نیاز به وجود روحانی دائمی جهت حفظ اعتقادات مذهبی و تقویت آموزه‌های دینی برادران شیعی دارد.

وی افزود: کار فرهنگی ادامه راه انبیاء است و هر کسی در این راه حرکت کند قطعاً از برکات الهی بی‌نصیب نخواهد شد.

حجت‌الاسلام قاسمی مجهز شدن روحانی به علم روز را از عوامل مهم رونق یافتن مساجد برشمرد و گفت: روحانی که با آگاهی کامل از مسایل و علم روز وارد مسجد شود بهتر می‌تواند مردم را به حضور در مسجد ترغیب کند.

حجت‌الاسلام شامل رحیم‌پور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیله‌سوار نیز با برشمردن آسیب‌های فرهنگی منطقه‌ای از جمله آسیب‌های ایجاد شده پس از لغو روادید در گمرک بیله‌سوار، بر تبدیل این آسیب‌ها به فرصت تأکید و خواستار مساعدت و همکاری بیشتر در این خصوص شد.

وی افزود: با توجه به نبود روحانی و مبلغ در محل پایانه گمرک بیله‌سوار و از آنجائیکه فرهنگ اسلامی زمینه رشد هر جامعه را به وجود می آورد و روحانیون به عنوان مروجان دین حقایق دینی را به مردم می‌گویند؛ لذا انتظار داریم نسبت به اعزام یک روحانی دائمی اقدام عاجل انجام شود.

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۴:۴۹
خبرگزاری ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید