اخبار

همایش کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در میانه برگزار شد.(ایکنا.92/02/17)

گروه فعالیت‌های قرآنی: همایش کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد میانه شامگاه گذشته، 15 اردیبهشت‌ماه با حضور امام جمعه میانه در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه آذربایجان شرقی، محسن عبداللهی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میانه، شامگاه گذشته، 15 اردیبهشت‌ماه در همایش کانونهای فرهنگی هنری مساجد در میانه، به حضور پنج هزار قرآن‌آموز در مراکز قرآنی این شهرستان اشاره کرد و گفت: این آمار در مقایسه با سایر شهرستانهای آذربایجان شرقی، آماری قابل توجه بوده و رتبه‌‌ی نخست را از آن این شهرستان می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میانه با اشاره به فعالیتهای انجام گرفته در این کانونها، اظهار کرد: تاکنون کتابخانه‌های مساجد شهرستان میانه به بیش از بیست هزار جلد کتاب با عناوین و موضوعات مختلف و بیش از 250 جلد قرآن کریم تجهیز شده و یکصد و شصت میلیون ریال نیز برای فعالیتهای پیش بینی شده در آنها تعلق یافته است.

عبداللهی قرآن را کتاب زندگی و راهنمای انسانها در تمام ابعاد عنوان کرد و گفت: کانونهای مساجد با محوریت فعالیتهای قرآنی نقش بی‌بدیلی در تربیت جوانان متعهد ایفا می‌کنند.

حجت‌الاسلام حامدی، امام جمعه میانه نیز در این آیین، مسجد را سنگری در برابر تهاجم فرهنگی و اعتقادی دشمنان عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی کانونهای فرهنگی و هنری در مساجد باعث درخشش بعد فرهنگی و تاثیرگذاری بیش از پیش بر جوانان شده است.

حجت‌الاسلام نظری نیز در این نشست با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری، حماسه را به دو نوع فعلی و قولی تقسیم‌بندی کرد.

وی گفت: در برهه‌ی کنونی باید زمان را بشناسیم و با بصیرت و دانایی در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از دین و انقلاب اسلامی دفاع کنیم. منتظران ظهور حضرت مهدی (عج) باید با فعالیت و محور قرار دادن مساجد زمینه ظهور آن حضرت را فراهم کرده و جنگ نرم دشمنان را خنثی کنند.

همچنین دراین همایش نشستی کاربردی با حضور معاونین و مسئولین کانونهای مساجد استان و مدیران کانونهای شهرستان میانه برگزار و مشکلات و مسائل کانونها در جهت منسجم‌تر کردن فعالیت‌های فرهنگی و هنری مورد بررسی قرار گرفت.

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۴:۵۸
خبرگزاری ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید