اخبار

ضرورت تشریح کارکرد اجتماعی مساجد در پیشبرد اهداف اسلام.(ایکنا.92/02/17)

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با توجه به اینکه کارکرد اجتماعی مساجد، بیشترین نقش را در گسترش اسلام و حفظ باورها و انتقال فرهنگ دینی به مردم داشته است، این جایگاه باید در جامعه تبیین و تشریح شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدطاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه خراسان جنوبی، با بیان این مطلب گفت: کرسی و محافل قرآنی و نمازهای جماعت در مسجد نیاز به توجه و حضور بیشتر آحاد مردم و مسئولان دارد چراکه مساجد علاوه بر کار نشر و ترویج فرهنگ‌های اسلامی و قرآنی به‌عنوان سنگرهای مهم مقابله با جنگ نرم دشمنان نیز ایفای نقش می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه باید زمینه‌های لازم برای جذب جوانان به مسجد فراهم شود، افزود: برنامه‌های ورزشی، فرهنگی و دینی جذاب در مساجد و هماهنگی و همکاری هیئت امنا، پایگاه‌های مقاومت و کانون‌های مساجد نقش مهمی در رونق مساجد و فعالیت‌های مذهبی دارد.

حجت‌الاسلام گرایلی اظهار کرد: مساجد پایگاه مستحکم جمهوری اسلامی بوده و از این پس نیز در مقوله‌هایی نظیر مقابله با جنگ نرم دشمنان و تربیت چهره‌های فرهنگی باید به بهترین شکل ممکن از این پایگاه‌های مقدس بهره گرفت.

وی با اشاره به اینکه مسجد پایگاه اجتماعی اسلام و نهاد هویت دینی مسلمانان محسوب می‌شود، یادآور شد: تاریخ نشان می‌دهد که این مکان تنها محل عبادت نبوده بلکه مسجد پایگاه مبارزات سیاسی اجتماعی، مکان برگزاری نمازهای جمعه و جماعت و ذکر و دعا، دانشگاه عمومی مسلمانان و محل تعلیم و تربیت، محل تصمیم‌گیری و قضاوت مرکز فرماندهی لشکریان و بسیج نیروها، مکان اجرای حدود اسلامی، فضای ایراد خطابه‌ها و سخنرانی‌های مؤثر و ماندگار، محل جمع‌آوری کمک‌های مردمی به گرفتاران و بیچارگان بوده است.

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۸:۴۲
خبرگزاری ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید