اخبار

تدوین و راه‌اندازی پورتال جامع مساجد در مهاباد.(ایکنا.92/02/17)

گروه اجتماعی: رئیس تبلیغات اسلامی مهاباد گفت: در راستای توسعه فعالیت‌های مساجد و همچنین ارتباط بیشتر مردم با این مکان‌های معنوی پورتال جامع مساجد مهاباد تدوین و راه‌اندازی شد.

حجت‌الاسلام علی داداش‌زاده، رئیس تبلیغات اسلامی مهاباد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه آذربایجان غربی، با اعلام خبر تدوین و راه‌اندازی پورتال جامع مساجد در این شهرستان گفت: در راستای توسعه فعالیت مساجد به‌عنوان مهمترین پایگاه دینی مردم در جامعه اسلامی پورتال جامع مساجد در این شهرستان تدوین و راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان مهاباد در حال حاضر دارای 63 مسجد شهری و روستایی است، تصریح کرد: از ابتدای سال تا‌کنون اطلاعات 4 مسجد این شهرستان وارد سامانه پورتال برای استفاده کاربران از برنامه‌ها و فعالیت‌های این مکان‌های معنوی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اقدامات اجرایی راه‌اندازی این پورتال از نیمه دوم فروردین‌ماه در حال اجراست، افزود: در سه ماه اول سال جاری تعداد مساجد ثبت شده در این پورتال به 5 مسجد می‌رسد.

حجت‌الاسلام داداش‌زاده اطلاع‌رسانی در رابطه با برنامه‌های در حال اجرا در مساجد، معرفی ویژگی‌ها و مشخصات معماری و ساخت بنای مساجد، اطلاع‌رسانی در رابطه با اجرای نمازهای یومیه و برنامه‌های آموزشی را ویژگی‌های این پورتال عنوان کرد.

رئیس تبلیغات اسلامی مهاباد وجود زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را از جمله ابزارهای لازم برای پیوستن مساجد به شبکه مجازی دانست و گفت: مسجد به‌عنوان مهم‌ترین پایگاه اجتماعی و سیاسی در جهان اسلام مبنای بسیاری از تحولات و تصمیم‌گیری‌ها و جهت‌گیری‌های فکری و فرهنگی است که باید از ابزار روز جهت استفاده از این ظرفیت‌ها بهره‌گیری مناسب شود.

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۸:۴۵
خبرگزاری ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید