اخبار

مسجد نماد تمدن اسلامی است.(پارسینه.92/02/21)

رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پرچم تمام گذشته، حال و آینده یک جامعه را نشان می‌دهد و هویت افراد به وسیله پرچم از سایر ملیت‌ها متمایز می‌شود بنابراین دارای خاصیت تمایزگری است.

پارسینه-گروه فرهنگی: «ایراندخت فیاض» رییس شورای تخصصی تحول و نوسازی نظام آموزشی در گفت‌و‌گو با ستاد خبری جشنواره پرچم عنوان کرد: ما برای شناساندن هر پدیده‌ای به نماد احتیاج داریم، به عنوان مثال گنبد و گلدسته‌های مسجد نماد تفکر و تمدن اسلامی است، این گنبد در جای جای جهان هویت اسلامی را معرفی می‌کند و تمام نظام اعتقادی، باوری، نگرشی و رفتاری آن هویت دینی را می‌رساند، به عبارت دیگر کسی که گنبد مسجد را می‌بیند، متوجه میشود که این گنبد متعلق به کسانی است که به اسلام اعتقاد دارند، کتاب آسمانی آنها قرآن و پیامبر آنان حضرت محمد (ص)است. این مسئله درباره پرچم هم مصداق دارد چرا که پرچم شخصیت و هویت ملت‌ها را در اذهان عمومی تداعی می‌کند.

رییس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: بنابراین پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران نشانه هویت ایرانی ـ اسلامی، تاریخ تمدن، نظام فکری، رفتارها و شخصیت ماست. نمی‌توان نمادی از هویت یک کشور را به دست گرفت و به ارزش‌های آن کشور وفادار نبود، فردی که پرچم جمهوری اسلامی را در دست می‌گیرد، باید ظاهری مطابق با ارزش‌های اسلامی نیز داشته باشد.

وی در پایان تأکید کرد: گاهی نیاز داریم برخی اطلاعات دوباره به حافظه ما یادآوری شوند، این گونه جشنواره‌ها که نمادهای ملی را یادآوری می‌کنند، یکبار دیگر ما را به گذشته هویتی، مأموریت‌ها و مسئولیت‌هایمان متصل می‌کنند.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا سوم خرداد همزمان با آزادی خرمشهر فرصت دارند تا آثار خود را به نشانی تهران، فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات، فرهنگسرای فروس، دبیرخانه جشنواره پرچم ارسال کنند.

سایت http://parcham-farhangsara.com و شماره تلفن 44031160 برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام شده است.

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۰:۵۵
پایگاه خبری تحلیلی پارسینه |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید