اخبار

خروج صندوق های رأی ریزی از مساجد یک خطر است.(باشگاه خبرنگاران.92/02/21)

رییس امور مساجد کشور با انتقاد از عدم رأی ریزی در مساجد، افزود: من به آقایان اعلام کردم خروج صندوق رأی ریزی از مساجد یک نوع خطر است و مسجد با نمازخانه فرق دارد، مسجد یعنی محل سیاست، پایگاه ولایت، محل تربیت انسان ولایی و مجاهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد حجت الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری روز گذشته در همایش «تبیین سیاست‌های راهبردی در خلق حماسه سیاسی» که در دانشگاه علوم رضوی برگزار شد، گفت: وقتی به یک مسجد برویم و احساس کنیم که در آنجا هیچ خبری از مسائل اجتماعی نیست و از ولایت و ولایت‌مداری هیچ نشانه‌ای نیست و فقط نمازی در آن مسجد خوانده می‌شود، در این جا باید

احساس خطر کنیم.

وی افزود: ما درست در زمانی هستیم که نیازمند فعال شدن مساجد در زمینه مباحث اجتماعی، فرهنگی و سیاسی هستیم و اینکه همواره دست‌هایی سعی کرده‌اند روحانیت را از مسائل سیاسی و اجتماعی جدا کنند این همان سکولاریسم پنهان است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور بیان کرد: انقلاب اسلامی محصول تئوری غدیر است و در پس جریان غدیر انحرافی صورت گرفت به نام سقیفه که اگر بخواهیم به زبان امروزی ترجمه‌اش کنیم می‌شود همان سکولاریسمی که امروزه وجود دارد.

علی‌اکبری خاطرنشان کرد: دشمنان با طرح یک چنین مسائلی می‌خواهند رسالت عظیم عالمان دینی را به خطر بیندازند و حوزه‌های ما را از انقلاب جدا کنند.

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی مساجد ما به سمت نقش آفرینی در مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و حتی نظامی پیش رفتند، تصریح کرد: امرو در روزگاری بسر می‌بریم که بتدریج صندوق‌های رأی گیری از مساجد خارج شده است و رفته به سمت مدارس و جاهای دیگری غیر از مساجد می رود.

خروج صندوق های رأی از مساجد یک خطر است

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور بیان کرد: وقتی صندوق رأی در مسجد است این خیلی پیام دارد از جمله آن سلامت انتخابات است؛ اما این مسئله با یک همراهی بیرونی و یک غفلت درونی مورد کم توجهی قرار گرفته است.

علی اکبری افزود: من به آقایان اعلام کردم خروج صندوق از مساجد یک نوع خطر است و مسجد با نمازخانه فرق دارد، مسجد یعنی محل سیاست، پایگاه ولایت، محل تربیت انسان ولایی و مجاهد.

وی ادامه داد: طبق آمارهای موجود بیش از 97 درصد شهدای ما بچه‌های مسجدی هستند و این یعنی اینکه مسجد محل انسان‌سازی و تربیت انسان‌های مجاهد و ولایتمدار است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور افزود: اگر دست متحجرین با التقاطی‌ها در دست یکدیگر قرار بگیرد، نتیجه این کار به وجود آمدن یک خطر بزرگ برای مساجد ما خواهد بود.

علی اکبری همچنین با اشاره به مسئله انتخابات پیش‌رو عنوان کرد: انتخابات با توجه به شرایط کشور، منطقه و سناریوهای موجود جهان یک پاسخ است و همه این دشمنی‌ها و انتخابات در واقع اقدامی است که نفس دشمن را در چندین راه خواهد گرفت/س

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۱:۳۷
باشگاه خبرنگاران |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید