اخبار

مهم‌ترین بخش اقدامات فرهنگی از طریق مساجد صورت می‌پذیرد.(ایکنا.92/02/21)

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره آموزش علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی با بیان اینکه اگرچه بخشی از کارهای فرهنگی به صورت رسمی از طریق آموزش و پرورش انجام می‌شودف تأکید کرد: مهم‌ترین بخش اقدامات فرهنگی از طریق مساجد، والدین و کتابخانه‌ها انجام می‌پذیرد که اندیشیدن و مراودات اجتماعی سالم را به فرد منتقل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه خراسان رضوی، نمایندگی کاشمر روز گذشته، 19 اردیبهشت‌ماه مهدی لسانی، رئیس اداره آموزش علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی در سومین همایش سفیران نور که در محل آرامگاه شهید مدرس برگزار شد، طی سخنانی با بیان این که اگر خداوند متعال عده‌ای را محتاج و نیازمند شما معلمان کرده نعمت بسیار بزرگی به شما ارزانی داشته به سخنی از امام علی(ع) در نهج البلاغه اشاره کرد و افزود: کاری که به دست شما دادیم ابزار قدرت و شهرت شما نیست امانتی است که به گردن شما گذاشته شده است.

وی با اعلام این که اگر هر کدام از ما حس امانتداری در کاری که برعهده مان گذاشته‌اند داشته باشیم هیچ‌گاه خسته نمی‌شویم، افزود: اگر با افرادی که به کتابخانه مراجعه می‌کنند به درستی رفتار کنیم و هر مخاطبی که به سراغ مان می‌آید را بزرگ ببینیم قطعاً نوع خدمتی که ارائه می‌دهیم متفاوت خواهد بود.

لسانی گفت: وقتی نونهالان که در 90 جلسه قرآن را از رو می‌خوانند، 10 سوره را حفظ می‌کنند و 20 حدیث را کاربردی حفظ می‌کنند این کار از اقدامات بسیار بزرگی است که توسط مربیان قرآن آموزش داده می‌شود.

وی با اعلام این که شما از این طریق می‌توانید یک شهر را از فجایع بسیاری نجات دهید، انجام کارهای فرهنگی را زود بازده ندانست و ادامه داد: اگرچه بخشی از کارهای فرهنگی به صورت رسمی از طریق آموزش و پرورش انجام می‌شود ولی مهم‌ترین بخش اقدامات فرهنگی از طریق مساجد، والدین و کتابخانه‌ها انجام می‌پذیرد که اندیشیدن و مراودات اجتماعی سالم را به فرد منتقل کرده و آموزش می‌دهد که بسیار مهم است.

یادآوری می‌شود که کارشناسان و کتابداران و مربیان تلاشگر در عرصه قرآن‌آموزی از شهرهای طبس، بشرویه، قائن و روستای محمدیه که در سومین همایش سفیران نور در کاشمرحضور داشتند طی دو روز در کارگاه‌های آموزشی شرکت می‌کنند.

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۱:۴۲
خبرگزاری ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید