اخبار

کانونهای مساجد استان سمنان هتک حرمت ضریح مطهر حجر بن عدی محکوم کردند.(ایرنا.92/02/21)

سمنان - مسوول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد و فعالان کانون های مساجد استان سمنان در بیانیه ای، جنایت هولناک وهابیون در نبش قبر و ربودن پیکر حجر بن عدی و یاران عظیم القدر ایشان را در سوریه محکوم کرد.
در این بیانیه که روز پنجشنبه منتشر شد می خوانیمˈ بار دیگر وهابیت، چهره غیر انسانی و ضداسلامی خویش را برای جهانیان آشکار کرد و با عملی أسف بار که هیچ دین و آیینی آنرا پذیرا نیست، اقدام به هتک حرمت به قبر و پیکر مطهر حجر بن عدی کردند.

هتک حرمت مرقد مطهر صحابی جلیل القدر حضرت رسول اکرم (ص) و یاور باوفای حضرت امیر المؤمنین علی بن ابیطالب (ع) حجر بن عدی و یاران عظیم القدر ایشان در سوریه توسط جنایتکاران و دژخیمان موجب تأثر و تأسف شدید مسلمانان جهان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شد.

این بیانیه تاکید کرد: تعرض به مقدسات مسلمانان و قبور مطهر بزرگان اسلام و بدن های پاکی که نشانه بزرگی از حقانیت اسلام و مکتب اهل بیت (ع) است، با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست و در نزد همه مسلمانان محکوم و مطرود است.

در این بیانیه ضمن محکومیت تخریب و نبش قبر حجربن عدی آمده است: هر چند این حادثه اولین نوع از اینگونه حوادث نیست اما تکرار این گونه اقدامات در این روزها نشان می دهد که این افراد کینه توز جز برانگیختن عصبیت های مذهبی و ایجاد تفرقه چیز دیگری نمی خواهند.

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در این بیانیه با محکوم کردن ویرانی مقبره حجر بن عدی گفت: که جنایتکاران کوردل به سزای اعمالشان می رسند.

حجت الاسلام ˈسید محمود حسینیˈ ویران کردن مقبره صحابی بزرگ حجر بن عدی به دست تروریست های تکفیری را محکوم کرد و افزود: بار دیگر فاجعه ای در جهان اسلام رخ داد و تروریست های تکفیری به قبه و بارگاه صحابی بزرگ پیغمبر اکرم(ص) و یار وفادار امیرمؤمنان علی (ع) آن مرد زاهد و عابد و شجاع که در برابر طغیان گران زمان خود از بنی امیه قیام کرد و در نقطه ای نزدیک دمشق به نام مَرجِ العَذراء به دست حاکمان بنی امیه شهید و در همانجا به خاک سپرده شد، حمله کرده و بارگاه او را ویران کردند و حتی قبر او را نیز نبش کردند.

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان افزود: شقاوت و سنگدلی به جایی رسیده است که قبر انسانی که جام شهادت را در 14 قرن قبل نوشیده است، هتک حرمت شود و جنازه او را از قبر بیرون آورند.

وی افزود:این جنایت و جنایاتی از این دست که پیش از این رخ داده است اقدامی خطرناک است و بر حکومت‏های اسلامی، علماء بزرگ اسلام و امامان جمعه و جماعات واجب است که با بسیج توده های مسلمان، در مقابل این موج کینه توز و خطرناک بایستند.ک/1
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۱:۴۶
خبرگزاری ایرنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید