اخبار

حضور کاندیداهای انتخابات در مساجد با رعایت عدالت مانعی ندارد.(مهر.92/02/21)

مشهد - خبرگزاری مهر: رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور گفت: در صورتی که عدالت رعایت شود حضور کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و شورا های شهرها و روستاها در مساجد بلامانع است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام  محمدجواد حاج علی‌اکبری ظهر پنجشنبه در همایش تبیین سیاست‌های راهبردی در خلق حماسه سیاسی، که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی درمشهد برگزار شد، اظهار کرد: در صورتی که اصل عدالت رعایت شود هر کدام از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر ها وروستاهای کشور که تمایل داشته باشند می توانند در فضای مساجد حضور یابند.

وی افزود: البته ما حق نداریم امکانات و فضای مسجد را در اختیار یک عده خاصی قرار دهیم و مسجد را به ستاد انتخاباتی کسی تبدیل کنیم.

حجت الاسلام حاج علی اکبری عنوان کرد: امام جماعت مسجد باید مراقب باشد تا اختلاف در مسجد ایجاد نشود و برای انجام همه کارهای که قرار در زمان انتخابات صورت پذیرد برنامه ریزی داشته باشد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور خاطر نشان کرد: وقتی به یک مسجد برویم و احساس کنیم که در آنجا هیچ خبری از مسائل اجتماعی نیست و از ولایت و ولایت‌مداری هیچ نشانه‌ای نیست و فقط نمازی در آن مسجد خوانده می‌شود، در این جا باید احساس خطر کنیم.

وی افزود: ما درست در زمانی هستیم که نیازمند فعال شدن مساجد در زمینه مباحث اجتماعی، فرهنگی و سیاسی هستیم و اینکه همواره دست‌هایی سعی کرده‌اند روحانیت را از مسائل سیاسی و اجتماعی جدا کنند این همان سکولاریسم پنهان است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور بیان کرد: انقلاب اسلامی محصول تئوری غدیر است و در پس جریان غدیر انحرافی صورت گرفت به نام سقیفه که اگر بخواهیم به زبان امروزی ترجمه‌اش کنیم می‌شود همان سکولاریسمی که امروزه وجود دارد.

حجت الاسلام حاج علی‌اکبری خاطرنشان کرد: دشمنان با طرح یک چنین مسائلی می‌خواهند رسالت عظیم عالمان دینی را به خطر بیندازند و حوزه‌های ما را از انقلاب جدا کنند.

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی مساجد ما به سمت نقش آفرینی در مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و حتی نظامی پیش رفتند، تصریح کرد: امروز در روزگاری بسر می‌بریم که بتدریج صندوق‌های رأی گیری ازمساجد خارج شده است و به سمت مدارس و جاهای دیگری غیر از مساجد رفته است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور بیان کرد: وقتی صندوق رأی در مسجداست این خیلی پیام دارد از جمله آن سلامت انتخابات است؛ اما این مسئله با یک همراهی بیرونی و یک غفلت درونی مورد کم توجهی قرار گرفته است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری افزود: من به آقایان اعلام کردم خروج صندوق از مساجد یک نوع خطر است و مسجد با نمازخانه فرق دارد، مسجد محل سیاست، پایگاه ولایت، محل تربیت انسان ولایی و مجاهد  است.

وی ادامه داد: طبق آمارهای موجود بیش از 97 درصد شهدای ما بچه‌های مسجدی هستند و این یعنی اینکه مسجد محل انسان‌سازی و تربیت انسان‌های مجاهد و ولایتمدار است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور افزود: اگر دست متحجرین با التقاطی‌ها در دست یکدیگر قرار بگیرد، نتیجه این کار به وجود آمدن یک خطر بزرگ برای مساجد ما خواهد بود.

حجت الاسلام حاج علی اکبری همچنین با اشاره به مسئله انتخابات پیش‌روعنوان کرد: انتخابات با توجه به شرایط کشور، منطقه و سناریوهای موجود جهان یک پاسخ است و همه این دشمنی‌ها و انتخابات در واقع اقدامی است که نفس دشمن را در چندین راه خواهد گرفت.

وی انتخابات را یک نوع بازسازی از بیعت در غدیر دانست و تصریح کرد:انتخابات در ایجاد امنیت، هم‌دلی و بلندکردن صدای ملت ما در جهان تأثیرزیادی داشته است.

رئیس سابق سازمان ملی جوانان با اشاره به گفتمان اصولگرایی در کشور بیان کرد: برخی به بنده ایراد می‌گیرند که در یک دوره‌ای از احمدی‌نژاد حمایت کرده‌ام؛ اما بنده از اینکه در سازمان جوانان حضور داشتم و در دولت نهم خدمت کردم افتخار می‌کنم؛ چون در آن زمان گفتمان، گفتمان ولایت‌مداری و آرمان‌خواهی بود و من و همه کسانی که به این گفتمان رأی دادند باید سرشان را بلند کنند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری ادامه داد: برخی برای اینکه گفتمان اصولگرایی را خدشه‌دار کنند برخی از اشتباهات افراد را به حساب گفتمان می‌گذارند؛ در صورتی که اگر کسی از گفتمان اصولگرایی خطا رفت خود آن فرد مسئول خطاست و نه آن گفتمان.

وی خاطرنشان کرد: هیچ موقعی گفتمان ناب غدیری فاطمی علوی در جهان اینقدر درخواست نداشته و گوش‌های جهان برای شنیدن سخنان این گفتمان باز است.

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۱:۴۸
خبرگزاری مهر |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید