اخبار

افزایش استقبال از نماز جماعت صبح در مساجد استان تهران.(شبستان.92/02/23)

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران با بیان اینکه «در برگزاری نماز جماعت در مساجد به ویژه در نوبت صبح رشد قابل ملاحظه‌ای صورت گرفته است» گفت: مجموعه‌های مرتبط با امور مساجد باید از این برنامه‌ها حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تهران، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که موضوع برگزاری نماز جماعت صبح در مساجد در چه وضعیتی قرار دارد؟ گفت: این کار نیاز به فرهنگ‌سازی همزمان در کارگزاران مسجد، نمازگزاران و مومنین و تشویق آنها دارد، زیرا خیلی ‌جاها که این امکان فراهم نمی‌شود به خاطر این است که مشتری وجود ندارد یا محل زندگی افراد با مسجد فاصله دارد که احساس می‌کنند رفت‌وآمدشان به ویژه در صبح‌ها دشواری‌های خاص خود را دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: بنابراین هم باید در محیط عمومی فرهنگ‌سازی شود و هم مساجد از هرنظر آمادگی داشته باشند.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران با بیان این‌که «در این مدت که اقدامات جدید شروع شده رشد خوبی در این زمینه داشتیم» افزود: با برگزاری نماز جماعت در مساجد به ویژه در نوبت صبح رشد قابل ملاحظه‌ای را در استان تهران شاهد هستیم.

 

حاج‌علی‌اکبری در پاسخ به این سوال که درباره وقت بازبودن مساجد در طول شبانه‌روز که مورد درخواست برخی از افراد و مسئولان بوده است چه تصمیماتی گرفته شده است؟ گفت: این موضوع شامل فعالیت مسجد بعد از نماز عصر تا بعد ازنماز عشاء است که در این فاصله اگر کسی نماز عصر خود را نخوانده باشد می‌تواند توقع باز بودن مسجد را برای اقامه فریضه خود داشته باشد اما در همین مقدار نیز مشکلاتی به ویژه در بخش خادمان مسجد وجود دارد.

 

وی ادامه داد: این کار مستلزم این است که در فاصله زمانی مذکور کسی به عنوان ناظر در مسجد وجود داشته باشد اما در بسیاری از مساجد اینکه بتوانند این مقطع را از جهت خادم پوشش دهند وجود ندارد.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران با بیان این‌که «باید مجموعه‌های مرتبط با امر مسجد همچون اوقاف، سازمان تبلیغات و سایر دستگاه‌ها امدادرسانی کنند» افزود: شاید برخی مساجد متمکن از عهده این کار برآیند، اما بسیاری از آنها این مشکل را دارند که نیاز است پشتیبانی‌های لازم صورت گیرد و یا چند خادم در مسجد باشند تا این کار محقق شود.

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۶:۳۰
خبرگزاری شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید