اخبار

هشتمین همایش ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه های بسیج قم برگزار شد.(ابنا.92/02/23)

هشتمین همایش ائمه جماعات و فرماندهان بسیج شهر قم امروز با سخنرانی رییس دفتر تبلیغات و فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب و مدیر حوزه های علمیه کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ هشتمین همایش ائمه جماعات و فرماندهان حوزه ها و پایگاه های بسیج قم عصر امروز ـ یکشنبه 22 اردیبهشت ـ در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این همایش که با حضور ائمه جماعات مساجد و فرماندهان پایگاه های بسیج شهر قم برپا شده بود، مسئولین دفتر تبلیغات اسلامی، سپاه علی بن ابیطالب استان قم و همچنین شهردار قم مهندس دلبری نیز حضور داشتند.

آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی و سردار مهدوی از سخنرانان این مراسم بودند.

اجرای گروه تواشیح میعاد و تقدیر از 9 نفر از روحانیون موفق بسیج مساجد از بخش های دیگر همایش ائمه جماعات بود.

 حجت الاسلام والمسلمین واعظی در این همایش، با بیان اینکه مسئولیت تبلیغ دین در جبهه مسجد در عین شیرینی و احساس غرور، وظیفه سنگینی است گفت: این جایگاه مسئولیت باید ما را به فکر فرو ببرد که چه بار عظیمی به دوشمان است.

 وی خاطرنشان کرد: ما میراث بر قرن ها مجاهدت روحانیون و مردم متدین هستیم و این نظام میوه شجره ای است که در طی قرون و اعصار غرس شده است. شما که در سنگر مسجد قرار گرفته اید باید بدانید که رسالت صیانت از این نظام را بر دوشتان است. سنگینی این مسئولیت در پیوند حلقه هدایت فکری جامعه در پاسداشت از نظام کیان اسلامی است.

واعظی سرمایه اصلی در هدایت اخلاقی، معنوی، سیاسی و اجتماعی جامعه را، تقوا و اخلاص نامید و افزود: در کنار جهاد فردی که سرمایه هدایتگران است، اعتماد مردم سرمایه مهم دیگری است که همین هم میراث گذشتگان برای ماست. روحانیتی که معتمد مردم نباشد نمی تواند هدایتگر آنها شود و این امر تحقق پیدا نمی کند مگر با سلوک و رفتار مناسب و در نظر گرفتن شرایط، اخلاص و شعور اجتماعی سیاسی که نشان می دهیم.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی در اهمیت نهاد مرجعیت گفت: نهاد رهبری و ولایت سیاسی که نعمت و هدیه بزرگی از سوی خداوند برای ماست یکی از ثمرات و میوه های اصلی مرجعیت است. وظیفه ما روحانیون و بسیجیان است که نهاد مرجعیت را حفظ و نهاد رهبری را در تمامی ارگان ها تقویت کنیم.

حجت الاسلام واعظی در پایان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: این انتخابات نیز صحنه ای از اخلاص است و با حضور گسترده توام با اخلاق این ملت انشالله سرفراز شود و بدون هیچ پیامد منفی یک انتخابات دشمن شکنی داشته باشیم. در مناجات های این ماه خود دعا کنید این انتخابات نقطه عظمتی برای مردم باشد که با حضور گسترده خود دشمنان را مایوس و دوستان را دل شاد کنند.

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۲:۰۰
خبرگزاری ابنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید