اخبار

افتتاح ۶ کانون فرهنگی و هنری در ایلام.(شبستان.92/02/23)

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، از افتتاح ۶ کانون فرهنگی و هنری در منطقه دشت عباس شهرستان دهلران همزمان با حلول ماه رجب خبر داد.

حجت الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(23 اردیبهشت) با بیان این مطلب، به خبرنگار شبستان در ایلام، گفت: با توجه به همکاری مسئولان منطقه به ویژه فرماندار این شهرستان و استقبال مردم منطقه این تعداد کانون افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی، با بیان اینکه منطقه دشت عباس در شهرستان دهلران به لحاظ وجود منطقه عملیاتی منطقه شرهانی از اهیمت خاصی برخوردار است، افزود: تاسیس و راه اندازی این کانون های با توجه به حضور اردوهای راهیان نور در این منطقه می تواند تاثیر به سزایی در توسعه فرهنگی و دینی در این منطقه به ویژه فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد با اشاره به اینکه منطقه دشت عباس با استان خوزستان همجوار است، ابراز کرد: وجود کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این منطقه و در بین مردم عرب زبان منطقه پل ارتباطی بین فرهنگ بومی و اسلامی خواهد بود.

حجت الاسلام چراغی پور، افتتاح این کانون های در راستای سیاست های ستاد عالی کانون های مساجد استان در توجه به مناطق روستایی و محروم عنوان کرد و ابراز کرد: برای این کانون ها، تجهیزاتی از جمله قفسه کتاب، کتاب، میز، صندلی، اقلام و تجهیزات کانونی، رایانه و اقلام جانبی و همچنین بسته های فرهنگی و مذهبی اختصاص یافته است.

گفتنی است، با افتتاح این تعداد کانون، تعداد کانون های منطقه دشت عباس به 10 کانون فرهنگی و هنری افزایش خواهد یافت.

شهرستان دهلران، در جنوب غربی استان ایلام، در حال حاضر دارای 28 کانون فرهنگی و هنری مسجد در نقاط مختلف شهر و روستایی است.

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۲:۱۳
خبرگزاری شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید