اخبار

ثبت نام معتکفین در خراسان شمالی آغاز شد.(مهر.92/02/23)

بجنورد - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ثبت نام معتکفین در این استان از صبح دوشنبه آغاز شده و به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام بابامحمد ایزانلو در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ثبت نام از متقاضیان اعتکاف در شهرستان های مختلف خراسان شمالی از ساعت هشت صبح دوشنبه آغاز شده است، عنوان کرد: ثبت نام معتکفین به مدت هشت روز و تا ساعت 14 روز 30 ام اردیبهشت ماه ادامه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری در این استان برای نخستین بار ثبت نام معتکفین به صورت کاملا الکترونیکی و از طریق مراجعه به سایت اینترنتی تبیان به نشانی www.tebyan-bojnurd و دفاتر پیشخوان خدمات دولت انجام می شود، اظهار داشت: هزینه ثبت نام برای هر نفر 200 هزار ریال است که این مبلغ به منظور ارائه خدمات به معتکفین برای مدت سه روز دریافت می شود.

حجت الاسلام ایزانلو با اشاره به اینکه ثبت نام متقاضیان اعتکاف در مساجد روستایی خراسان شمالی نیز با مراجعه حضوری به مساجد مربوطه انجام خواهد شد، تصریح کرد: مهلت نام‌نویسی برای اعتکاف در مساجد شهری و روستایی استان قابل تمدید نبوده و با توجه به محدود بودن ظرفیت مساجد بدیهی است که با تکمیل ظرفیت امکان ثبت نام نیز از بین خواهد رفت.

به گفته وی در سال جاری آیین معنوی اعتکاف در 105 مسجد روستایی و شهری این استان برگزار می شود.

این مسئول با بیان اینکه تعدادی از این مساجد برای برادران و تعدادی نیز برای خواهران ساماندهی شده است، اظهار داشت: در مراسم اعتکاف سال جاری بیش از 150 مبلغ و مبلغه اعزامی از حوزه های علمیه قم و مشهد با این سازمان همکاری می کنند.

وی در ادامه در مورد مراحل ثبت نام الکترونیکی اعتکاف عنوان کرد: در مرحله نخست متقاضیان پس از مراجعه به سایت تبیان خراسان شمالی و آگاهی از جزئیات و شرایط شرکت در اعتکاف و همچنین اطمینان از ظرفیت خالی، نسبت به پیش ثبت نام در فرم های الکترونیکی پیش بینی شده و دریافت کد رهگیری مطابق دستورالعمل اقدام می کنند.

حجت الاسلام ایزانلو افزود: در مرحله دوم می بایست متقاضیان شماره فیش بانکی پرداخت وجه ارائه خدمات آیین اعتکاف که نزد بانک ملت واریز کرده اند را در فرم مربوطه وارد کنند.

وی اظهار کرد: پرداخت وجه ارائه خدمات از طریق مراجعه با بانک ملت و واریز مبلغ 200 هزار ریال به شماره حساب 3264848694 به نام ستاد اعتکاف استان و یا مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و واریز این مبلغ به شماره حساب 5612448980371111 به نام ستاد اعتکاف استان، صورت می گیرد.

این مسئول تصریح کرد: تمامی متقاضیان بعد از پیش ثبت نام و دریافت کد رهگیری جهت واریز وجه 24 ساعت مهلت دارند و در غیر این صورت نیز ثبت نام آنها باطل خواهد شد.

به گفته وی اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسمات سخنرانی دینی، تشکیل حلقه‌های مختلف قرآنی، برگزاری کلاس اخلاق، برگزاری مراسم دعا، توزیع جزوه‌های بایدها و نبایدهای اعتکاف، برگزاری گفتمان دینی، ختم قرآن، حلقه های معرفت و ... از جمله برنامه های مراسم اعتکاف در سال جاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین معنوی اعتکاف سال جاری طی روزهای ایام البیض؛ 13 تا 15 رجب مصادف با سوم تا پنجم خرداد ماه برگزار می شود.

در مراسم اعتکاف سال گذشته در خراسان شمالی 11 هزار و 105 نفر حضور داشتند که از این تعداد هشت هزار و 509 نفر را خواهران و دو هزار و 100 نفر را نیز برادران تشکیل می دادند.

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۶:۲۴
خبرگزاری مهر |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید