اخبار

بیانیه مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی به‌مناسبت ماه مبارک رجب.(ایکنا.92/02/23)

گروه خبرنگاران افتخاری / امین غفوریان: مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان رضوی به‌مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رجب بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در این بیانیه آمده است: ماه‌های شریف رجب، شعبان و رمضان فصل رویش نور معنویت، فصل عبادت و نیایش و تقرب الی‌الله است. ماه رجب پیام‌آور طلوع این فصل مبارک و ارزشمند است، رجب، نهر جوشان و خروشان فطرت انسان است که در کویر زندگانی به امید راه‌یافتن به سرچشمه حیات طیبه و اتصال به مبدأ هستی و آفرینش در تلاش دائمی و جاودانه، اطمینان قلب خویش را در ذکر و یاد خدا پیدا می‌کند.

فرارسیدن این ماه را به همه مؤمنین پاک‌دل تهنیت عرض کرده در آستانه میلاد فرخنده ابن‌الرضا حضرت امام محمد تقی(ع) و استقبال از ولادت بهجت‌آفرین، مولی‌الموحدین، امیرالمؤمنین، حضرت علی‌ بن‌ابی‌طالب(ع)، رحمت ابدی و سرمدی حضرت دوست را طلب می‌کنیم.

نیمه این ماه را در مکتب عزت و عظمت عقیلة‌العرب حضرت زینب(س) زانوی ادب و اخلاص به زمین زده در مجالس سوگ پیام‌آور کربلا، درس فداکاری و سرافرازی می‌آموزیم.

گرامیداشت یاد و خاطره فراموش نشدنی ارتحال ملکوتی بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) همزمان با پاس‌داشت خاطره جان‌فشانی شهدای عزیز 15 خرداد، پیوند دل‌های ما را با ولایت تا شهادت تثبیت کرده و در ایام‌البیض، روزهای روشنی و نور از سنت حسنه اعتکاف و اعمال ام داوود بهره‌مند می‌شویم، 27 رجب‌المرجب برترین روز تاریخ بشریت، مبعث نور و رحمت هدایت، بعثت رسول گرامی اسلام(ص) را تعظیم می‌داریم.

با گذر از ماه با عظمت رجب به ماه عزیز شعبان‌‌المعظم ورود یافته و از انوار قدسی اولیای الهی و هدایت معنوی آنان نورانی شده، با برگزاری جشن میلاد سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، فرزند بزرگوارشان، اسوه ساجدان و عابدان حضرت امام سجاد(ع) و پرچم‌دار سرافراز کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع)، شادی حقیقی را در مجالس و محافل تجربه می‌کنیم.

در این ایام که مهمترین زمان خلق حماسه سیاسی است، با حضور در پای صندوق‌های رأی تجلی دیانت در وادی سیاست را با انتخاب فردی شایسته و اصلح برای سکان‌داری قوه اجرائیه و اداره کشور و شوراهای اسلامی شهر و روستا متجلی خواهیم کرد و جشن این پیروزی را در روز ولادت بقیة‌الله الاعظم(عج) به جرعه نوشی رحمت و مغفرت الهی می‌نشینیم.

با عبور از شعبان به شهرالله اکبر، رمضان‌المبارک ورود پیدا کرده، در سدره المنتهای لیلة‌القدر، تقدیر خیر و برکت و پیروزی را از خداوند مسئلت می‌کنیم و در عید سعید فطر بر سفره انعام الهی افطار وصل را با دخول در ضیافت عباد الرحمان و رضایت دوست به پایان می‌بریم.

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۶:۲۸
خبرگزاری ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید