اخبار

آل خلیفه دربازسازی مساجد تخریب شده تعلل می کند.(واحد مرکزی خبر.92/02/23)

مسئول بخش آزادی‎های دینی سازمان حقوق بشر بحرین ادامه فرار مقامات این کشور از تعیین برنامه زمانی برای بازسازی مساجد تخریب شده را محکوم و تاکید کرد این اقدام به زیان آنها در محافل بین المللی و در سطح مردم تمام می شود.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه بحرینی الوسط امروز یکشنبه نوشت: با وجود تعلل آل خلیفه، شهروندان به اقامه نماز در مساجد تخریب شده ادامه می دهند تا جایی که دیروز (شنبه) صدها شهروند در مساجد تخریب شده، نماز برپا کردند.
شیخ میثم السلمان درخواست کرد هرچه سریعتر برنامه زمانی روشنی برای بازسازی 38 مسجدی که به صورت غیرقانونی در شرایط اضطراری در سال 2011 تخریب شده است، تعیین گردد.
وی گفت: ادامه شانه خالی کردن دستگاه های رسمی از عمل به تعهد خود برای ساخت مساجدی که تخریب کرده اند، دلیل دیگری بر بی توجهی به احکام شرعی و در پیش گرفتن سیاست تبعیض و تحقیر یک بخش ملی اصیل در کشور است.
میثم السلمان اظهار داشت: تخریب مساجد و ادامه تعلل در بازسازی مساجد بخشی از برنامه و تلاش برای فتنه افکنی میان مردم یک جامعه و از بین بردن الفت اجتماعی در کشور است که به منافع کشور آسیب می زند و باعث ادامه کشمکش در کشور می شود.
مسئول بخش آزادی‎های دینی سازمان حقوق بشر بحرین تصریح کرد: پافشاری برخی دستگاههای رسمی بر مسجد نبودن این اماکن بعد از گذشت دو سال از تخریب مساجد؛ و محکومیت این جنایت از سوی جامعه بین المللی این مسئله را حل نخواهد کرد و بهتر است دستگاههای رسمی مسئول تخریب مساجد به علت نقض قانون اساسی و عرف بین المللی و نادیده گرفتن ارزش های دین اسلام از خدا و مردم عذرخواهی کنند.
وی تاکید کرد همه تلاش ها برای ایجاد درگیری فرقه ای در بحرین به برکت هوشیاری و آگاهی مردم و تمایل آنها به وحدت ملی میان همه اقشار و پافشاری بر مبارزه با نژاد پرستی با شکست مواجه خواهد شد.
بنابراین گزارش، هیات آمریکایی آزادی دینی بین المللی از دولت بحرین به علت اتخاذ نکردن برنامه زمانی روشن برای بازسازی مساجد تخریب شده ، انتقاد کرده است.
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۶:۲۵
واحد مرکزی خبر |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید