اخبار

استقلال فعالان عرصه مساجد باید حفظ شود.(شبستان.92/02/23)

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: مراقبت از مساجد باید به گونه ای باشد که مردم و فعالان عرصه مساجد گمان دخالت در امور خود و محدود شدن را نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان در نخستین جلسه شورای سیاست گذاری مرکز رسیدگی به امور مساجد استان گلستان، گفت: ما پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تداوم آن با همه سختی ها را مدیون مساجد هستیم و باید از آنها مراقبت کنیم.

وی افزود: مراقبت از مساجد باید به گونه ای باشد که مردم و فعالان عرصه مساجد گمان دخالت در امور خود و محدود شدن را نداشته باشند.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: هم استقلال فعالان عرصه مساجد باید حفظ شود و هم اینکه مرکز رسیدگی به امور مساجد به وظایف خود عمل کند.

وی با بیان اینکه ساخت مساجد باید دارای الگو باشد، گفت: فرهنگ امروزی سمت و سوی خاصی پیدا کرده و برای ساخت مساجد مناسب نیستند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: ایران الگوی خاصی برای ساخت مسجد دارد که این الگو باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله نورمفیدی پیشنهاد رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان گلستان را مبنی بر کسب تاییدیه ساخت مساجد در روستاها و شهرها از مرکز رسیدگی به امور مساجد و تهیه نقشه ساخت مساجد با الگوی خاص اسلامی و ایرانی را مثبت ارزیابی کرد.

به گفته وی، مساجد در گذشته خانه دوم ائمه جماعات بودند و علاقه بین روحانیت و مردم ریشه در مساجد داشت.

امام جمعه گرگان ادامه داد: امام جماعت باید پای کار بوده و در صدد احیای سنت های گذشته باشد تا روابط بین روحانیت و مردم بیش از گذشته تقویت شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: امام جماعت برای بهبود روابط خود با ارکان مسجد نیاز به آموزش دارد.

آیت الله نورمفیدی، امام جماعت با اخلاق را بهتر از امام جماعت عالم بدون اخلاق دانست و اظهار کرد: انسان عاقل اگر هم علمش کم باشد اما نحوه برخورد با مردم را می داند.

 

به گفته وی، دفتر اینجانب نیروی مورد نیاز را در اختیار مرکز رسیدگی به امور مساجد استان گلستان قرار می دهد تا بخشی از نیازهای این مرکز رفع شوند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری پیشنهاد داد: این مرکز برنامه های سال جاری خود را تدوین کرده تا با همکاری سایر ادارات نسبت به تامین بودجه مورد نیاز آن اقدام شود.

وی اظهار کرد: اگر ادارات مرتبط با امور مساجد با یکدیگر هماهنگ باشند بین فعالان عرصه مساجد اختلاف ایجاد نمی شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه دراستان گلستان و امام جمعه گرگان، نخستین جلسه شورای سیاستگذاری مرکز رسیدگی به امور مساجد استان گلستان با حضور آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده محترم ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، در حوزه علمیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام محمد قاسم لیوانی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، مصطفی ملکی مدیر حوزه علمیه استان، حجت الاسلام نجفی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام رئوف سید نژاد مدیر کل اوقاف استان، مهدی بیکی رئیس دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد، نمایندگان سپاه نینوا و ستاد اقامه نماز استان گلستان حضور داشتند.

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۶:۲۵
خبرگزاری شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید