اخبار

دو ستاد اعتکاف و فصل نیایش در قزوین تشکیل شد.(ایکنا.92/02/23)

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: ستاد فصل نیایش و ستاد اعتکاف در تمامی شهرستان‌های استان تشکیل شده و اقدامات لازم برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف و حضور معتکفان در مساجد در حال انجام است.
حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه قزوین، بیان کرد: در آستانه ماه‌های پربرکتی همچون رجب، شعبان و رمضان هستیم که در همین راستا ستاد فصل نیایش در استان شکل گرفته است.

وی ادامه داد: رجب ماه بزرگ خداست و هیچ ماهی در حرمت و فضیلت به پای این ماه پر برکت نمی‌رسد به طوری که از امام صادق(ع) نقل شده که حضرت محمد(ص) فرمودند: رجب ماه استغفار امت من است، پس در این ماه طلب آمرزش کنید که خداوند آمرزنده و مهربان است و رجب را «اصب» می‌گویند زیرا که رحمت خداوند در این ماه بر امت من بسیار سرازیر می‌شود پس بسیار بگوئید «استغفر الله و اسئله التوبة».

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: دعاى ماه رجب، اعتکاف ماه رجب، نماز ماه رجب، همه وسیله‏‌ای است براى این‏که ما بتوانیم دل و جان خود را صفا و طراوتى ببخشیم؛ لذا ستاد فصل نیایش و ستاد اعتکاف در تمامی شهرستان‌های استان تشکیل شده و اقدامات لازم برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف و حضور معتکفان در مساجد در حال انجام است.

وی تصریح کرد: ثبت نام از علاقمندان برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف در قزوین آغاز شده است و طی چند روز آینده نیز ادامه دارد و خوشبختانه استقبال مردم نیز برای شرکت در این مراسم بالا است.

حجت‌الاسلام نعمت الهی به استقبال پرشور جوانان در مراسم اعتکاف سال گذشته در سطح استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 15 هزار معکتف در سطح استان قزوین در برنامه معنوی اعتکاف شرکت کردند و پیش بینی می‌کنیم که در سال جاری نیز همین تعداد معتکف را در سطح استان داشته باشیم.

وی عنوان کرد: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به مسجد النبی(ص) یا سامانه اینترنتی که برای این منظور در نظر گرفته شده است، نسبت به ثبت نام در مراسم اعتکاف اقدام کنند و معتکفان 13 رجب برابر با سوم خرداد در مساجد حضور یافته و به مدت سه روز به دعا و نیایش و انجام اعمال مربوط به اعتکاف می‌پردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: در شهر قزوین 10 مسجد آماده برگزاری مراسم معنوی اعتکاف هستند و در شهرستان‌های استان قزوین نیز به همین میزان مسجد، این مراسم دینی و مذهبی را برگزار می‌کنند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که این اقدام خداپسندانه مقبول درگاه خداوند متعال و مورد توجه حضرت ولی عصر(عج) و موجبات عمران و آبادی هرچه بیشتر این سنت محمدی(ص) در جامعه اسلامی به‌ویژه در بین جوان و نوجوان را فراهم آورد.

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۶:۲۵
خبرگزاری ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید