اخبار

رونمایی از سامانه جامع نام نویسی اینترنتی اعتکاف در چهارمحال و بختیاری.(عتبات.92/02/23)

حجت الاسلام اروجی، مساجد برگزارکننده مراسم اعتکاف در چهارمحال و بختیاری را 104 مسجد برشمرد و گفت: با توجه به رونمایی از سامانه جامع نام نویسی اینترنتی اعتکاف در این استان، علاقه‎مندان می توانند جهت شرکت در این آیین عبادی در این سامانه نام نویسی کنند.

به گزارش خبرگزاری عتبات به نقل از رسا ، حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، روز گذشته در نشست ستاد اعتکاف این استان اظهار داشت: اعتکاف جایگاه ویژه و برکات بسیاری در طول تاریخ اسلام و در میان مسلمانان داشته اما با پیروزی انقلاب اسلامی این سنت حسنه از اهمیت و تأثیرات بسیاری برخوردار شده است.

وی با بیان این‎که اعتکاف یک مسأله فردی نیست، افزود: اعتکاف دارای تأثیرات بسیار مهمی در سازندگی جامعه و هدایت آن در مسیر الهی دارد.

حجت الاسلام اروجی در ادامه تعداد معتکفان استان در سال گذشته را 10 هزار نفر برشمرد و گفت: از این تعداد 8 هزار نفر زن و 2 هزار نفر مرد بوده است.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: طبق آمار سال گذشته استقبال از مراسم اعتکاف در شهرها بیشتر از روستاها بوده و گروه سنی 20 تا 25 سال بیشترین استقبال را از این مراسم معنوی داشته‌اند.
 

حجت الاسلام اروجی با بیان این‎که بیشترین معتکفان سال گذشته استان افراد خانه‌دار بوده‌اند، خاطرنشان کرد: دانش آموزان، کارمندان، کارگران، کشاورزان و بازنشتگان به ترتیب بیشترین قشر شرکت‌کننده در اعتکاف بودند.
 
وی تشکیل ستاد اعتکاف استان را گام مهمی در برگزاری باشکوه این مراسم معنوی دانشت و گفت: امسال برای نخستین بار این ستاد تشکیل شده است و امید می‌رود با همکاری دستگاه‌های عضو بتوان افراد بیشتری را به این مراسم جذب کرد.

  حجت الاسلام اروجی ادامه داد: این ستاد در سه حوزه ستاد استان، شهرستان و مسجد فعال شده است و به طور کلی 22 دستگاه فرهنگی و اجرایی در آن عضو هستند.

  این مقام مسؤول، تعداد مساجد برگزارکننده مراسم اعتکاف را 104 مسجد برشمرد و گفت: در سال گذشته هم 10 هزار نفر در 104 مسجد استان معتکف شدند.

  مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از رونمایی سامانه جامع ثبت‌نام اعتکاف در استان خبر داد و افزود: علاقه مندان به شرکت در این مراسم معنوی می‎توانند از چهارشنبه هفته جاری به مدت یک هفته در این سامانه به آدرس www.etekaf-chb.ir  مراجعه و نام نویسی کنند.

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۶:۲۵
خبرگزاری عتبات |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید