اخبار

اعتکاف ۹۲ در اردبیل مردم محور برگزار می شود.(شبستان.92/02/23)

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: به دلیل فرهنگ سازی مناسب، مراسم اعتکاف در مساجد استان اردبیل مردم محور برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، صبح امروز (22اردیبهشت) در جلسه هماهنگی برنامه‌های اعتکاف با بیان اینکه به دلیل فرهنگ سازی مناسب، مراسم اعتکاف امسال در مساجد استان اردبیل مردم محور برگزار می شود، اظهار داشت: براین اساس تبلیغات اسلامی و سایر ادارات و نهادهای مرتبط نقش هدایت و برنامه ریزی محتوایی دارند.

 

وی به افزایش سالانه معتکفین در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: انتظار می رود طبق برنامه ریزی به عمل آمده مراسم معنوی اعتکاف امسال همچون سال های گذشته با همکاری اعضای ستاد استانی اعتکاف به بهترین نحوممکن اجرا شود.

 

حجت الاسلام ستوده بیان کرد: امسال مراسم معنوی اعتکاف سوم تا پنجم خرداد ماه همزمان با سراسر کشور دراستان اردبیل هم برگزار می شود.

 

وی اعتکاف را بهترین فرصت بندگی، اندیشه درباره خود و خدای خویش عنوان کرد و ابرازداشت: اعتکاف، ایام ازدیگران بریدن، تمرین بندگى، روزنه‌ای برای ورود به عالم بالا و مقدمه‌ای برای ترک گناه است.

 

این مسئول، ماه رجب را از نیکوترین ماه‌ها و متعلق به ذات باری تعالی دانست و روزهای اعتکاف را همچون دری پربها درون این صدف برشمرد و اضافه کرد: در این ماه، خوان نعمت وموهبت الهی آماده است تا درون قلب‌های کسانی را که با دستان خالی به استقبال او می‌روند،سرشار از نورخدایی کند.

 

وی ادامه داد: اعتکاف، زمانی است که از زندگی دنیوی خلاصی می ‌یابی و برای اندیشه درباره خودوخدای خود فرصتی به دست می‌آوری.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، افزایش گرایش جوانان به سمت انجام فریضه اعتکاف را یادآورشد و خاطرنشان کرد: مهمترین چیزی که برای یک جوان مهم است، بازیابی هویت وقوی کردن باورهایش است واگراین هویت واصل وجودی خویش ازسوی جوان شناسایی نشود، تهاجم فرهنگی بسیارسریع در جوان اثر خواهد کرد که در این میان اتصال با معبودخویش از مهم ترین راه های هویت‌یابی به شمار می‌رود.
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۶:۲۵
خبرگزاری شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید