اخبار

ماه رجب، آغازی برای تمرین بندگی.(شیعه نیوز.92/02/23)

مسوول کانون فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: رجب ماه خدا است و در آن رحمت پروردگار بر بندگان ریزش می‌کند.
به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام «جعفری» در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه‌ی سیستان و بلوچستان، با تبریک فرارسیدن ماه پر خیر و برکت رجب افزود: ماه رجب، ارزش و شرافت فراوانی دارد و این شرافت و ارزش بدان علت است که این ماه یکی از ماه‌های حرام و یکی از زمان‌های ویژه‌ی دعا است. امام محمد باقر(علیه السلام) می‌فرمایند: هر که یک روز از ماه رجب را روزه دارد از اول یا وسط یا آخر ماه خدا بهشت را بر او واجب کند و روز قیامت با ما هم درجه‌‏اش سازد.

وی تصریح کرد: بر اساس روایتی که از پیامبر اعظم(صلی الله علیه واله) نقل شده، فرشته‌ای در آغاز ماه رجب از شب تا سحر ندا می‌دهد که خوشا به حال تسبیح‌کنندگان و ذاکران خدا و خوشا به حال فرمانبرداران از خدا و حق تعالی می‌فرماید من همنشین آن کسی هستم که او همنشین من باشد و فرمانبر کسی هستم که فرمانبردار من است و آمرزنده‌ی آن کسی هستم که از من طلب بخشایش و آمرزش کند.

جعفری خاطرنشان کرد: ماه رجب، به علت برخورداری از مزایای گوناگون و توجه به ابعاد معنوی آن، نام‏‌های دیگری نیز دارد؛ نام‏‌هایی مثل ماه آمرزش‌خواهی(شهرُ الاستغفار)، ماه تک (رَجَبُ الفَرد) به علت تنها واقع شدن و جدا شدن آن از سایر ماه‏‌های حرام، سرشار(رَجَبُ الاَصَبّ) به علت نزول سرشار رحمت الهی، ماه امیرمؤمنان (شهرُ امیرِالمؤمنین)، ریسمان الهی و اَصَمْ یعنی برخوردار از فضیلت‏‌های بسیار.
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۶:۲۵
شیعه نیوز |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید