اخبار

مساجد یزد به پایگاه اوقات فراغت در تابستان تبدیل می‌شوند.(ایکنا.92/02/23)

گروه خبرنگاران افتخاری / عباسعلی سرداری: معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد بهترین مکان برای برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت در فصل تابستان هستند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حسن مفیدی، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، در نشستی با مسئول کانون مساجد استان یزد به منظور هماهنگی برنامه‌های اوقات فراغت در فصل تابستان اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد از ظرفیت مردمی بسیار بالائی در محله‌ها و مناطق مختلف استان یزد برخوردارند بنابراین باید برنامه‌های اوقات فراغت با محوریت کانون‌ها و مساجد برگزار شود.

وی با اشاره به آمادگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تأمین مربی و برگزاری دوره‌های مشترک با کانون‌های مساجد گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده تأمین مربی و برگزاری دوره‌های مشترک نظیر ادبیات داستانی، ادبیات کودک و نوجوانان و مسابقات کتابخوانی است.

مفیدی همچنین با بیان اینکه ظرفیت آموزش قرآن در استان یزد بالاست اظهار کرد: اکنون سالیانه آزمون‌های مختلف قرآنی در استان یزد برگزار و به شرکت‌کنندگان گواهی داده می‌شود و امکان برگزاری دوره‌های مشترک قرآنی با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در فصل تابستان وجود دارد.

محسن رستگاری، مسئول کانون مساجد استان یزد نیز در این نشست از تشکیل ستاد اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و گفت: کمیته‌های این ستاد و مسئولان آن مشخص شده‌اند.

وی افزود: در سال جاری بیشتر برنامه‌های اوقات فراغت به کانون‌های واگذار شده است و مدیر مسئولان کانون‌های تخصصی استان مسئولیت چندین کمیته ستاد اوقات فراغت را برعهده دارند.

رستگاری همچنین از رایزنی و تفاهم با ادارات و نهادهای مختلف خبر داد و گفت: سعی می‌شود تا مساجد هر محله به پایگاه اوقات فراغت در آن منطقه تبدیل شوند.

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۶:۲۵
خبرگزاری ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید