اخبار

مرمت ۳۱ مسجد تاریخی در خراسان رضوی.(شبستان.92/02/23)

۳۱ مسجد جامع تاریخی در خراسان رضوی مرمت شد.
به گزارش خبرگزاری شبستان، مومنی، مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: این تعداد مسجد از سال گذشته تاکنون و با هزینه 32 میلیارد ریال مرمت و نوسازی شده است.
مومنی افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در سطح استان این اعتبار با توجه به میزان نیاز به مرمت هر یک از مساجد جامع تاریخی و درجه اضطرار مرمت در استان به شهرستان‌ها و روستاهای خراسان رضوی تعلق گرفت.
وی گفت: این مرمت‌ها در مساجد جامع شهرستان‌های تربت جام، رشتخوار، کاشمر، خواف، خلیل‌آباد، کدکن، کاخک، نیشاور، سبزوار، جوین، بجستان، گنبد سنگان، کلات، گناباد، خواف، باخرز، نشتیفان، زاوه، گناباد و کاشمر انجام شده است.
مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه 8 مسجد جامع از 31 مسجد مرمت شده در روستاهای خراسان رضوی واقع شده‌اند، افزود: این مساجد در روستاهای سیف‌آباد بردسکن، مرندیز بجستان، قوژد گناباد، چشام سبزوار، رضو گناباد، ازغند مه‌ولات، سموئی گناباد، بالای‌بیلند گناباد و مسجد جامع نصرآباد واقع در شهرستان خواف هستند.مرمت و بازسازی ترک های گنبد ها، کف سازی شبستان ها و راهروها، بام‌سازی شامل خاک ‌برداری و سبک‌سازی پشت ‌بام، اجرای مرمت موضعی سقف‌ها و طاق‌ها، انجام دوغاب گچ، اجرای ملات ماسه گچ، اندود سیمان و ایزوگام از جمله اقدامات انجام شده در این مساجد بوده است.
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۶:۲۵
خبرگزاری شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید