اخبار

تعرض دوباره صهونیست ها به مسجد الاقصی.(شبستان.92/02/24)

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با هشدار دوباره به صهونیست نسبت به تعرضات پیاپی به مسجد الاقصی اعلام کرد این تشکیلات در مقابل یهودی های افراطی سکوت نمی کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی یکشنبه تاکید کرد فلسطینیها برابر حملات و تعرض به مسجد الاقصی از طرف شهرک نشینان صهیونیستی ساکت نخواهند نشست.
عباس گفت :« نمی توان برابر این حملات و تعرض به مسجد الاقصی و فلسطینیها در کرانه باختری رود اردن از طرف اسرائیلیها به ویژه شهرک نشینیان که در این روزها افزایش یافته است ساکت بود.»
وی در آغاز نشست کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین که در مقر ریاست تشکیلات خودگردان در شهر رام الله برگزار شد گفت :« برابر چنین اقداماتی نمی توان سکوت کرد و این اقدامات نباید ادامه پیدا کند.»
وی تاکید کرد :« شرق بیت المقدس پایتخت ماست ، الاقصی و کلیسای القیامه برای ماست ، به آنها اجازه این اقدامات را نخواهیم داد.»
وی از کشورهای عربی ، اسلامی و جامعه بین المللی اقدام برای توقف این فجایع را خواستار شد. 
شماری از یهودیان تندرو و شهرک نشینان اسرائیلی تقریبا هر روز به بهانه بازدیدهای گردشگری وارد حیات مسجد الاقصی می شوند.
پلیس اسرائیل چهارشنبه گذشته محمد حسین مفتی قدس و سرزمینهای فلسطینی را به اتهام دست داشتن در ناآرامیهای مسجد الاقصی برای چند ساعت بازداشت کرد.
کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین نیز «حملات نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان را بر ضد مسجد الاقصی و کلیسای القیامه و اقداماتی که بر ضد فلسطینیها صورت می گیرد» محکوم کرد.
این کمیته در پایان نشست خود در بیانیه ای «هر گونه فعالیت توسعه طلبانه و شهرک سازی در شهرکها» را محکوم کرد و این اقدامات را موجب از بین رفتن راه حل تشکیل دو کشور و هدف آن را بین بردن وحدت سرزمینی کشور فلسطینی و جدا کردن شهر بیت المقدس از آن توصیف کرد.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۲:۲۶
خبرگزاری شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید