اخبار

مسجد و خانواده رویکرد مساجد/فراهم شدن زمینه تحصیلات تکمیلی ائمه جماعات

مسجد و خانواده رویکرد مساجد/فراهم شدن زمینه تحصیلات تکمیلی ائمه جماعات
معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به برگزاری برنامه های آموزشی گسترده برای ائمه جماعات گفت: امسال رویکرد برنامه های مرکز مسجد و خانواده است.

حجت الاسلام حمید آقایی، معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه امسال رویکرد برنامه های مرکز رسیدگی به امور مساجد با عنوان مسجد و خانواده نامگذاری شده است، به خبرنگار شبستان گفت: با توجه به نامگذاری امسال برنامه ها با عنوان مسجد و خانواده، انجام برنامه ها مشخص تر و موضوعی تر شده است به همین جهت تمرکز برنامه ها هم در این راستا است.

 

وی بیان کرد: مدیر فرهنگی مسجد، امام جماعت مسجد است زیرا معتقدیم عموم برنامه های فرهنگی مساجد که توسط پایگاهها و کانون های فرهنگی هنری انجام می شود، باید با مدیریت امام جماعت مسجد برگزار شود و ما بنا نداریم در حوزه فعالیت آنها دخالت داشته باشیم، بلکه وظیفه ما کمک به امام جماعت است در صورتی که امام جماعت مسجد توانمند باشد، می تواند با همکاری ارکان مسجد کارها را پیش ببرد.

 

حجت الاسلام آقایی با اشاره به اینکه امسال برگزاری برنامه های آموزشی برای ائمه جماعات یکی از رویکردهای مرکز است، ادامه داد: در همین راستا برنامه های آموزشی نیز برای ائمه جماعات جدید الورود در نظرگرفته شده است که این دوره ها برای 120 نفر از ائمه جماعاتی که برای اولین بار منصوب شده اند، این دوره ها برگزار می شود.

 

وی برگزاری دوره های مکاتبه ای و مجازی برای امامان جماعات را یکی دیگر از برنامه های آموزشی عنوان و بیان کرد: برنامه های آموزشی که برای امامان جماعات در نظر گرفته شده است در زمینه جذب مخاطب، مدیریت و مهارت های جذب و روش های تفسیر قرآن و احکام آشنایی با قوانین و مقررات مسجد است که نیاز است امام جماعت با آنها آشنا شود.

 

حجت الاسلام آقایی آشنایی با روش های بیان تاریخ اسلام و انقلاب، جریان شناسی فرهنگی و روش تحلیلی سیاسی را از جمله مورادی نام برد که لازم است تا امام جماعت در مورد آن آگاهی های لازم را داشته باشد و افزود: لازم است ائمه جماعات آموزش های لازم در این زمینه ببینند تا به صورت کاربردی هم استفاده کنند تا بتواند در جذب مخاطب و مقابله با بحران هایی که ایجاد می شود توانمند مقابله کنند و امام جماعت آشنا به فناوری ها و علوم روز باشد.

 

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: دومین دوره ای که مرکز درصدد برگزاری آن برای ائمه جماعات مساجد است به صورت دواطلبانه و برای ائمه جماعات علاقه مند در رشته های همچون فقه المسجد و آموزش مباحث جزوه های تحلیلی سیاسی و جزوه های تحلیلی برگزار می شود. علاوه بر آن به جهت تعامل و ارتقای توانمندی انها تلاش می شود به امامان جماعت مدرس، معلم ، مدرس در حوزه و دانشگاه و کسانی که در عرصه تالیف و تحقیق و نهج البلاغه و امامان جماعات فعال در عرصه مجازی، تفسیر قرآن و صحیفه سجادیه فعال و در ادبیات و همایش هایی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام آقایی همچنین از فراهم شدن تسهیلات برای ادامه تحصیل ائمه جماعات خبر داد و بیان کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با رایزنی هایی که با برخی از دانشگاهها انجام داده است برای ائمه جماعاتی که بنا دارند تحصیلات تکمیلی خودشان را در سطح حوزه و دانشگاه ارتقا دهند شرایط ادامه تحصیل فراهم کرده است.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۶:۱۲
خبرگزاری شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید