اخبار

412 کانون مساجد در استان مرکزی فعالیت دارند/ تأسیس 8 کانون در مصلاهای نماز جمعه .(ایکنا.92/02/24)

گروه اجتماعی: مسئول کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان مرکزی از فعالیت 412 کانون فرهنگی استان خبر داد و گفت: از این تعداد 221 کانون شهری و 191 کانون در روستاهای استان فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به اهمیت جذب جوانان و نوجوانان به مساجد،گفت: از این تعداد کانون جدیدالتأسیس، 29 کانون در شهرها و 25 کانون در روستاهای استان تأسیس شده است.

وی خاطرنشان کرد: این تعداد کانون جدید التأسیس مطابق با سهمیه استان مرکزی در سال گذشته طبق برنامه پنجم توسعه در راستای توسعه فضاهای فرهنگی بوده است.

مسئول کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان مرکزی در ادامه، اضافه کرد: دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد آمادگی تأسیس کانون در مساجدی که این امکان را دارا باشند را دارد و از مساجدی که درخواست تأسیس کانون فرهنگی ـ هنری دارند، استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 412 کانون فرهنگی در حال فعالیت است، گفت: از این تعداد 221 کانون شهری و 191 کانون در روستاهای استان مرکزی فعالیت دارند.

ذوالفقاری با بیان اینکه هم‌اکنون هشت کانون در مصلاهای نماز جمعه فعالیت می‌کنند، افزود: مصلای شهرستان تفرش، شهرستان ساوه و شهر غرق آباد امسال مجهز به کانون فرهنگی ـ هنری شدند.

مسئول کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان مرکزی در پایان وجود کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد را فرصت و زمینه مناسبی برای حضور اقشار مختلف به‌ویژه جوانان و نوجوانان در این پایگاه‌های فرهنگی است.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۷:۳۵
خبرگزاری ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید