اخبار

300 میلیون ریال تجهیزات به کانون‌های مساجد همدان اهدا می‌شود.(فارس.92/02/24)

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان همدان از اهدای 300 میلیون ریال تجهیزات کتابخانه‌ای به کانون‌های مساجد استان خبر داد.

هادی فیض‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: تجهیزات کتابخانه‌ای به ارزش 300 میلیون ریال به کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان همدان اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه این اقدام به مناسبت میلاد امیرالمؤمنین (ع) و سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر انجام می‌شود، افزود: اصلی‌ترین هدف کتابخانه‌های مساجد، ارتقای سطح فرهنگ اسلامی و ترویج اندیشه‌های مذهبی و علمی در بین اقشار مختلف جامعه است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد همدان ادامه داد: کانون‌های مساجد در راستای تجهیز مساجد به منظور آمادگی این مکان‌های معنوی برای حضور جوانان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد که اهدای تجهیزات از جمله این برنامه‌ها است.

وی تصریح کرد: طیف وسیعی از اعضای کتابخانه‌های مساجد را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند و بنابراین باید کتاب‌هایی که مورد نیاز آن‌ها است از قبیل کتاب‌های کمک آموزشی و کنکوری در دسترس هر چه راحت‌تر جوانان قرار گیرد ضمن اینکه کتابخانه‌های مساجد در مناطق محروم و روستاها نیز وجود دارد، باعث می‌شود که کودکان، جوانان و نوجوانان به راحتی بتوانند از کتاب‌ها استفاده کنند.

فیض‌منش ادامه داد: در راستای ساماندهی کتابخانه‌های مساجد و رساندن این کتابخانه‌ها به حد استاندارد تجهیزات کتابخانه‌ای از قبیل میز و صندلی و نرم‌افزار کتابداری به کتابخانه‌ها اهدا می‌شود تا هر چه بهتر و بیشتر جوانان در پیشبرد اهداف خود تلاش کنند.

وی با اعلام اینکه بیش از  10 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های مساجد این استان اهدا می‌شود، افزود: در دور جدید اهدای تجهیزات کتابخانه‌ای به کانون‌ها، 240 صندلی، 60 میز و 100 قفسه به کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان اهدا می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان همدان با اشاره به اینکه این طرح در راستای اجرای اهداف سیاست‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد در پشتیبانی از کتابخانه‌های مساجد است، تصریح کرد: کانون آینه محمدی، صاحب الزمان (عج)، سیدالشهدا (ع)، امام حسن مجتبی (ع)، شهید کاوه، رضوان، محفل نور، منتظران، شهید همت، شهید صفرعلی برزگر، بعثت، شمیم نرگس، شهیدان موسوی پژمان، یوسف زهرا از جمله کانون‌های دریافت‌کننده تجهیزات کتابخانه‌ای هستند.

وی در پایان اعلام کرد: در حال حاضر 210 کتابخانه کانون‌های مساجد و 117 کتابخانه باز در سطح استان همدان در حال فعالیت است.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۷:۳۸
خبرگزاری فارس |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید