اخبار

آمادگی 9‌ مسجد در شهر دهدشت ‌برای اعتکاف.(ایکنا.92/02/24)

گروه اجتماعی: امام جمعه دهدشت گفت: مراسم سه روزه ایام اعتکاف فرصتی برای خودسازی و پالایش روح و روان و گامی برای ترویج مکارم اخلاق محسوب می‌شود و به همین منظور 9 مسجد برای اعتکاف در شهر دهدشت در‌نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام سید‌نصیر حسینی، امام جمعه دهدشت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه کهگیلویه ‌و بویراحمد، گفت: امام محمد‌باقر(ع) اوصاف انسان شیعه را در کلام نورانی خود به خضوع، خشوع، امانت‌داری، عبادت الهی، تقوای الهی ‌و راستگویی را برشمرد.

امام جمعه دهدشت با تأکید بر این‌که نقش مساجد در برگزاری اعتکاف باید پررنگ‌تر از سال‌های گذشته باشند، بیان کرد: باید بر روی ساده بودن سفره افطار اعتکاف تبلیغ زیادی داشته باشیم تا به یک فرهنگ تبدیل شود و خداوند به ابراهیم گفت خانه من را پاک بگردان تا مسلمانان در آن معتکف شوند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اعتکاف خواهران ابراز کرد: در سال‌های گذشته خواهران معتکف نسبت به برادران استقبال بیشتری داشتند که این باید آسیب‌شناسی شود.

امام جمعه دهدشت تأکید کرد: مراسم سه روزه ایام اعتکاف فرصتی برای خودسازی و پالایش روح و روان و گامی برای ترویج مکارم اخلاق محسوب می‌شود و به همین منظور 9 مسجد برای اعتکاف در شهر دهدشت در‌نظر گرفته شده است.

هم‌چنین حجت‌الاسلام سید‌محمد حسینی‌ طلب، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه ماه رجب را فصل نیایش‌ و بندگی خداوند عنوان کرد و افزود: مسئولان مساجد برنامه‌ریزی خوبی داشته باشند تا مراسم اعتکاف بهتر از سال‌های دیگر برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: ورود افراد خیر به مراسم اعتکاف می‌تواند این فرضه الهی را به سمت مردمی بودن سوق دهد و هر‌چه در مقوله فرهنگی به‌خصوص اعتکاف هزینه کنیم بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های جامعه کاهش می‌یابد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه تصریح کرد: اعتکاف فرصتی برای تفکر، خلوت کردن با خود و معبود، کند و کاو در خویشتن و فاصله گرفتن از گرفتاری‌ها و دغدغه‌های متکثر و متعدد دنیوی و باز شناسی حقایق و نیازهای اصیل فطری است که اثر عمیقی در تصفیه روح و توجه مخصوص به پروردگار دارد.

حجت‌الاسلام حسینی‌طلب یادآور شد: اعتکاف یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی ایران است و نشان‌دهنده این است که جوانان ما عبادت و بندگی ذات احدیت خداوند منان را دوست دارند و به معنویت کوچ کرده‌اند.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۷:۵۲
خبرگزاری ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید