اخبار

آغاز ثبت نام اعتکاف در مسجد جامع مریانج.(شبستان.92/02/24)

مسئول ستاد اعتکاف مریانج، از آغاز ثبت نام برای آیین معنوی اعتکاف از (۲۹ اردیبهشت) در مسجد جامع مریانج خبر داد.

حمید محمدی، مسئول ستاد اعتکاف مریانج به خبرنگار شبستان گفت: همزمان با سراسر کشور مراسم معنوی اعتکاف در مسجد جامع مریانج برگزارمی شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال حدود یک هزار نفر در این مراسم شرکت کنند، افزود: دانشجویان، طلاب، کارکنان دولت و دیگر اقشار مختلف مردم در این مراسم ثبت نام می کنند.

وی در خصوص برنامه های آیین اعتکاف، افزود: ائمه جماعت، ریاست حوزه، اساتید قم، علمای استان همدان برای سخنرانی در این مراسم دعوت کرده‌ایم.

مسئول ستاد اعتکاف مریانج اظهار داشت: همچنین در این مسجد از روستاهای سولان، موئیین، ینگیجه وشهرک های الوند، ولیعصر و مهدی آباد شرکت می کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: از برنامه‌های اعتکاف، محفل انس در موارد اعتقادی، اخلاقی، تاریخ اسلام، مهدویت، حجاب و عفاف، تربیت فرزندان، صهیونیست‌شناسی، آشنایی با وهابیت و گروه‌های انحرافی است.

مسؤول ستاد اعتکاف شهرمریانج با بیان اینکه روزانه 10 محفل انس با قرآن و 10 سخنرانی برگزار می‌شود، بیان کرد: یک شب با شهدا، مراسم وفات حضرت زینب(س)، مراسم میلاد حضرت علی(ع)، دعوت از سرداران جنگ، ختم قرآن، مسابقه دل نوشته‌های اعتکاف از دیگر برنامه های این مراسم است.

وی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌ها انتشار وی‍‍‍ژه‌نامه، نصب پوستر و بنر، آذین بندی، اعمال خاصه ام داوود در روز آخر‌، آشنایی با دعاها، و خواندن دعای عهد در هر روز است.

وی خاطر‌نشان کرد: افتتاحیه، استقبال و بدرقه معتکفین از برنامه‌هایی است که انجام می‌شود و در کنار تمامی برنامه‌ها، اهدای بسته‌های فرهنگی، تبلیغات و اتاق فکر را خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: باید با اعتکاف قدرت خداوندی را در وجود خود احیا نمایند و بتوانند با همه مظاهر شیطانی و همه قدرتهای ضد خدایی مبارزه نمایند.

وی گفت: در اعتکاف نفس انسان آن قدر نورانی می شود که به راحتی می تواند در وادی های بلند معنویت گام نهد و بالاخره با اعتکاف می توان به مقصود اصلی دلهای عارفان و عابدان رسید.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۷:۵۵
خبرگزاری شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید