اخبار

شهروند مسیحی کانادایی اسلام را در مسجد جستجو می کند.(شبستان.92/02/24)

شهروند مسیحی کانادایی: مدت های زیادی است که با خود می گویم نباید در خانه بمانم و به آنچه که رسانه ها درباره اسلام می گویند گوش کنم، می خواهم صدای مسلمانان را بشنوم که از اسلام برایم سخن می گویند.
به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اوما؛ «مریم گروس» شهروند 21 ساله مسیحی و« دونا انتز» شهروند 60 ساله مسیحی که هر دوی آنها در شهر ادمونتون،ایالت آلبرتای کانادایی زندگی می کنند تصمیم گرفتند به دور از پیش گویی ها و قضاوت های رایج در دنیای غرب، به شناخت اسلام دست بزنند.
در این باره دونا انتز خاطر نشان کرد: مسلمانانی که اینجا در شهر ادمونتون شناختم هیچ ناسازگاری ای با جامعه کانادا ندارند. آنها در برابر همه ایراداتی که به دین و فرهنگشان وارد می شود صبور هستند و با گفتگو به حل و برطرف کردن آن می پردازند.
این دو شهروند کانادایی برای شناخت مسلمانان مرتبا به مسجد « الرشید» مسجد محلی این منطقه مراجعه می کنند، مسئولان این مسجد هر بار فارق از تفاوت دینی ، این دو مسیحی را با آغوش باز به داخل ساختمان دعوت می کنند.
مریم گروس در این باره می گوید: در مسجد، بی هیچ ترسی خود را مسیحی می دانم، مدت های زیادی است که با خود می گویم نباید در خانه بمانم و به آنچه که رسانه ها درباره اسلام می گویند گوش کنم، می خواهم صدای مسلمانان را بشنوم که از اسلام برایم سخن می گویند.
چهره این دو شهروند کانادایی در مسجد الرشید شناخته شده است که آزادانه در مراسم ادای نماز و دعاهای اسلامی شرکت می کنند.
کمیته مرکزی مسجد «الرشید» با همکاری کلیسای آلبرتا با هدف تقویت رابطه مسلمان و مسیحی در ادمونتون بازدید هر یک از این اقلیت ها از کلیسا و مسجد را هموار کرده اند.
انتز ادامه داد: من رابطه خوبی با زنان مسلمان دارم و برای احترام به آنها لباس های بلند و پوشیده بر تن می کنم. این بهترین نوع رابطه مسلمانان با غیر مسلمانان است که تا کنون در کانادا تجربه شده است.
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۸:۰۰
خبرگزاری شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید