اخبار

برگزاری باشکوه اعتکاف در کانون های مساجد مازندران.(شبستان.92/02/24)

برگزاری باشکوه سنت حسنه اعتکاف یکی از برکات انقلاب اسلامی به شمار می آید که پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام مراسم اعتکاف به صورت فراگیر و عمومی مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران ماه رجب از نیکوترین ماه‌ها و متعلق به ذات باری تعالی است و روزهای اعتکاف همچون دری پربها درون این صدف هستند. در این ماه، خوان نعمت و موهبت الهی آماده است تا درون قلب‌های کسانی را که با دستان خالی به استقبال او می‌روند، سرشار از نورخدایی کند.

 

اعتکاف، زمانی است که از زندگی دنیوی خلاصی می ‌یابی و برای اندیشه درباره خودوخدای خود فرصتی به دست می‌آوری.

 

اعتکاف به عنوان دوره سه روزه خودسازی است که این دوره سه روزه بستر مناسبی برای بیداری از غفلت‌ها و برقراری ارتباط خالصانه با پروردگار است.

 

تبیین آموزه های دین در ایام اعتکاف با حضور جوانان در مساجد و همراهی کانون های فرهنگی هنری مساجد زمینه ساز رشد و بالندگی در سطح جامعه محسوب می شود.

 

محمد فوقی، مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران گفت: اعتکاف سنت حسنه‌ای است که از پیامبر اکرم (ص) به دست ما رسیده و مقدمه‌ای برای خود سازی در ماه مبارک رمضان است و همچنین نشان دهنده توجه پیامبر به این سنت است که مسئولان نیز باید مانند سایر اقشار جامعه در اعتکاف شرکت کنند.

 

وی افزود: صفای باطن و خلوص نیت دو امر حیاتی در زندگی بشری است که در دین مبین اسلام به آنها اهمیت فراوان داده شده و یکی از راه های رسیدن به این دو مهم معتکف شدن در کوی حضرت دوست و تضرع به درگاه خداوند سبحان است.

 

فوقی اعتکاف را بهترین فرصت بندگی، اندیشه درباره خود و خدای خویش عنوان کرد و ابراز داشت: اعتکاف، ایام از دیگران بریدن، تمرین بندگى، روزنه‌ای برای ورود به عالم بالا و مقدمه‌ای برای ترک گناه است.

 

مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران به افزایش سالانه معتکفین در این استان اشاره کرد و افزود: انتظار می رود طبق برنامه ریزی به عمل آمده مراسم معنوی اعتکاف در سال جاری همچون سال های گذشته با همکاری اعضای ستاد استانی اعتکاف به بهترین نحو ممکن از سوم تا پنجم خرداد ماه همزمان با سراسر کشور در کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران اجرا شود.

 

وی افزایش گرایش جوانان به سمت انجام فریضه اعتکاف را یادآورشد و خاطرنشان کرد: مهمترین چیزی که برای یک جوان مهم است، بازیابی هویت وقوی کردن باورهایش است و اگر این هویت و اصل وجودی خویش ازسوی جوان شناسایی نشود، تهاجم فرهنگی بسیارسریع در جوان اثر خواهد کرد که در این میان اتصال با معبودخویش از مهم ترین راه های هویت‌یابی به شمار می‌رود.

فوقی ابراز کرد: برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت علی (ع)، سخنرانی، مداحی، قرائت قرآن، به جا آوردن اعمال ام‌ داوود و توزیع کتاب میان معتکفین، تفسیر قرآن کریم، مشاوره و پاسخگویی به شبهات دانشجویی، مناجات سحر از جمله مهم ترین برنامه هایی به شمار می آید که در این مراسم اجرا می شوند.

مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با اشاره به نام گذاری سال جاری با عنوان سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی گفت: مقام معظم رهبری سال 92 را با عنوان سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی نامیدند و با توجه به این فرمایش و نزدیکی ایام انتخابات در ایام اعتکاف فرصت تبیین حماسه سیاسی با حضور کارشناسان فراهم خواهد شد.

 

فوقی ابراز امیدواری کرد: در سال جاری نیز همانند سال‌های گذشته شاهد استقبال پرشور جوانان و حضور گسترده آنان در این مراسم باشیم.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۸:۰۸
خبرگزاری شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید