اخبار

کانون های فرهنگی مساجد بسترساز اجرای اعتکاف در مساجد.(شبستان.92/02/24)

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه اثرات سه روز مراسم معنوی اعتکاف تا پایان عمر باقی می ماند، گفت: فوائد اعتکاف برای جوانان در کانون های فرهنگی و هنری مساجد بیشتر تبیین شود.

حجت السلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز(24 اردیبهشت) به خبرنگار شبستان گفت: اعتکاف تمرینی است تا اخلاقیات اسلام در مردم رسوخ پیدا کند و همیشه بتوانیم نبض رفتارمان را کنترل کنیم و این امر موقوف بر این است که توانایی انسان زیاد شده و قدرتمند حقیقی باشد.
 

وی با تاکید بر ثواب بسیار زیاد عبادت، اظهار کرد: در روایات داریم که دعا و توجه به خداوند متعال مغز عبادت و پرستش خداوند است و این عبادات در اعتکاف انجام می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیمی، اعتکاف را ظهور پرستش خداوند یاد کرد و ادامه داد: هر کدام از اسماء خداوند را که انسان بخواند درجاتی را طی و صعود می کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به احیای اعتکاف در کشور در سال های اخیر، رغبت جوانان برای امر اعتکاف را زیاد دانست و بیان کرد: بخش بزرگی از اعتکاف را جوانان ما تشکیل می‌دهند و ما وظیفه داریم که نگذاریم این سنت‌ها در جامعه کمرنگ شود و اگر این امور کم شود جامعه از بین می‌رود.

وی ابراز کرد: کسانی که در این سه روز معتکف می‌شوند اثرات آن را تا آخر عمر مشاهده خواهند کرد و کسی که در عمرش اعتکاف کرده باشد تقوا و پرهیزکاری و پارسایی‌اش زیاد می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: ما باید خداوند متعال را شاکر باشیم که دین مبین اسلام را برای ما فرستاده است که اگر این برنامه‌ها نباشد انسان از حیوان هم بدتر است.

 

وی با تاکید بر این‌که بایستی تمام امکانات مساجد برای خدمت به معتکفان فراهم شود، خاطرنشان کرد: در مدت سه روز برگزاری مراسم اعتکاف، مسؤولان برگزاری این مراسم باید نسبت به پذیرایی معنوی معتکفان توجه ویژه‌ای داشته و از صاحب‌نظران علوم دینی که دغدغه ارشاد جوانان و سایر اقشار جامعه را دارند، استفاده کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به تشریح فواید فردی و اجتماعی سنت حسنه اعتکاف پرداخت و اظهار داشت: هدف نهایی از برگزاری مراسم اعتکاف اعتلای مسلمین و اسلام و نوعی مبارزه با تهاجم مبتذل غرب است.

وی با اشاره به همزمانی اعتکاف سال جاری با ایام رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی(ره) و شهدای 15 خرداد، بر ضرورت تبیین آرا و اندیشه‌های متعالی امام خمینی(ره) از سوی وعاظ و خطبای دینی در جمع معتکفان تاکید کرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با توجه به فعالیت تعداد 785 کانون های فرهنگی و هنری مساجد در مازندران و حضور جوانان در فعالیت های آن زمینه خوبی برای شرکت در مراسم اعتکاف وجود دارد که ضمن خودسازی و تهذیب نفس، سنگری برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن محسوب می شود.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۸:۱۰
خبرگزاری شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید