اخبار

بیش از ۳هزار پوستر آداب حضور در مسجد در سراسر کشور توزیع شد.(شبستان.92/02/24)

بیش از ۳هزار پوستر آداب حضور در مسجد در سراسر کشور به همت دبیرخانه کانون های مساجد استان اردبیل و با همکاری ستاد عالی کانون های مساجد کشور چاپ و توزیع شد.

نادر سقاء مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار شبستان در اردبیل، اظهار داشت: این پوسترها به تمامی مساجد روستایی و شهری استان اردبیل ارسال می گردد و مقرر شده توسط هیئت امنای مسجد بصورت قاب شده در ورودی مسجد نصب شود.

وی با بیان اینکه 2 هزار عدد از پوسترها در مساجد استان اردبیل به صورت قاب شده نصب خواهد شد، افزود: از این تعداد پوستر هزار عدد نیز به عنوان نمونه به تمامی استان های کشور ارسال می شود تا الگوبرداری کرده و نسبت به این کار ارزشمند و معنوی مباردت ورزند.

سقاء با اعلام این مطلب که مسجد هم مانند همه مکان های زیارتی، یک مکان پاک و مقدس است و آدابی دارد که باید رعایت کنیم، ادامه داد: برای مثال، وقتی می خواهیم وارد مسجد شویم، دعای ورود را بخوانیم، با پای راست به مسجد داخل شویم، دهانمان بوی بد ندهد، لباس تمیز و خوشبو بپوشیم، رو به قبله بنشینیم، مسجد را تمیز و خوشبو کنیم، قهقهه نزنیم. پشت سر کسی حرفی نزنیم و خلاصه، تنها به یاد خدا باشیم و ذکر او را بگوییم.

وی اضافه کرد: مسجد و خواندن نماز در آن به قدری اهمیت دارد که پیامبر اسلام فرموده است: "شش خصلت است که هر کس در آن حال بمیرد، خدا ضمانت او را در بهشت می کند تا داخل شود: یکی از آنها این است که وضوی نیکو بگیرد و به سوی مسجد و محل نماز حرکت کند چون در راه مرگ او فرارسد، خداوند بهشت را برای او ضمانت کرده است." پس همیشه تا جایی که می توانیم نماز را در مسجد بخوانیم تا ثواب آن چند برابر شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، اصلاح شیوه های برخورد جامعه با مساجد، ترویج فرهنگ صحیح دینی و اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان مسجدی و بالا بردن آگاهی های لازم درارتباط با آداب مسجد با الهام گرفتن از آموزش الگوهای دینی و آداب اسلامی را از جمله اهداف کمی این طرح عنوان کرد.

این مسئول همچنین افزایش سطح آگاهی های اعضای کانون های مساجد در ارتباط باآداب مساجد و بالا بردن فرهنگ عمومی اعضای کانون های مساجد به ویژه در قشر نوجوانان و جوانان را از عناوین اهداف کیفی این طرح برشمرد.

سقاء در پایان سخنان خود با بیان اینکه این پوسترها بصورت تابلوی هنری تهیه و در ورودی مساجد به ویژه مساجد دارای کانون فرهنگی هنری نصب خواهد شد، تصریح کرد: مسجد خانه خداست مسلمانان در مسجد دور هم جمع می شوند تا با اتحاد یکدیگر، برای مبارزه با دشمنان و دفاع از اسلام آماده شوند.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۸:۱۴
خبرگزاری شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید