اخبار

تشویق جوانان در ترویج فرهنگ قرآنی اولویت برنامه کانون‌های مساجد است.(شبستان.92/02/24)

مسئول دبیرخانه امور مساجد کردستان با اشاره به اهمیت ترغیب جوانان و نوجوانان به شرکت در برنامه های قرآنی در کانون ها، گفت: شویق جوانان در برنامه‌های قرآنی اثرگذارترین برنامه کانون‌های مساجد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت برکانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان، امروز (24اردیبهشت) در بازدید از کلاس های آموزش قرآن کانون صلاح الدین ایوبی سنندج، گفت: تشویق جوانان و نوجوانان به شرکت در برنامه‌های قرآنی بیشترین و اثرگذارترین برنامه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است زیرا که این کانون‌ها بزرگترین مانع در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان دین اسلام هستند.

وی با اشاره به نقش مهم کانون های مساجد در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ دینی، قرآنی مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان، افزود: ارائه برنامه های فرهنگی هنری کانون ها در راستای جذب جوانان و نوجوانان به سمت مساجد باید روزبه روز افزایش یابد.

این مقام مسئول اظهار داشت: وجود کانون های فرهنگی هنری در کنار مساجد و ارائه برنامه های متنوع سبب می شود جوانان در برابر آسیب های فرهنگی مصون مانده و همیشه در صحنه باشند.

گلباغی با اشاره به اهمیت مساجد از دیدگاه امام خمینی(ره) افزود: زمانی تعبیر سنگر برای مساجد در بحث دفاع نظامی بود و اکنون مکانی برای دفاع فرهنگی و مقابله با تهاجم دشمنان به دین و فرهنگ است.

وی از زحمات مسئول کانون صلاح الدین ایوبی تقدیر کرد و افزود: تلاش های خوبی صورت گرفته است اما با توجه به تلاش گسترده دشمن در عرصه جنگ نرم که بسیار پیچیده عمل می کند باید هوشیار بود و با روش های گوناگون و متنوع امروزی در امر جذب و سازماندهی نوجوانان و جوانان در مساجد باید تلاش کرد.

مسئول کانون فرهنگی هنری صلاح الدین ایوبی در ادامه این بازدید، گزارشی از فعالیت های مختلف این کانون را ارائه داد و افزود: کلاس های آموزشی قرآن در زمینه های حفظ، قرائت در تمام طول هفته برای اعضای کانون و حتی کسانی که عضو کانون نیستند، دایرشده است و ازاین کلاس ها استفاده می کنند.

شاه محمد امینی باقدردانی ازحمایت های مسئول دبیرخانه هیئت نظارت برکانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، افزود: تقویت و گسترش کانون های فرهنگی هنری مساجد وظیفه همه است.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۸:۱۶
خبرگزاری شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید