اخبار

برپایی ایستگاه اصلاح نماز مساجد استان بوشهر در ایام اعتکاف.(مهر.92/02/24)

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: در ایام اعتکاف ایستگاه‌هایی با عنوان ایستگاه اصلاح نماز در مساجد برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدنورالله موسوی‌نیا  پیش از ظهر دوشنبه در نشست ستاد اعتکاف بوشهر اظهار داشت: امسال بر این تلاشیم تا بتوانیم اعتکاف را به سمت مردمی شدن سوق دهیم و برنامه‌هایی نیز برای بهتر برگزار شدن اعتکاف تدوین شده است.

وی در خصوص تبلیغات و فرهنگسازی اعتکاف در بین مردم استان بوشهر، بیان داشت: در راستای اطلاع رسانی در خصوص چگونگی ثبت نام و برگزاری مراسم اعتکاف امسال نیز تبلیغات مجازی و عمومی بر اساس هماهنگی با ائمه جمعه و بنا بر صحبت مسئولان سازمان تبلیغات در خطبه‌های نماز جمعه انجام شد.

اتصال مساجد به سامانه ثبت نام الکترونیکی/حضور چهره‌های شاخص استان در اعتکاف

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان عنوان کرد: یکی از کارهایی که امسال صورت گرفت، ثبت نام الکترونیکی بود که به دلیل نبود امکانات لازم در مساجد، این ثبت‌نام‌ها به صورت دستی به مساجد ارسال شد.

موسوی‌نیا بیان کرد: امسال به دلیل ترویج  روخوانی و تفسیر قرآن در بین جوانان از مبلغین، قاری و مداحان تاثیرگذار برای شرکت در مراسم اعتکاف مساجد دعوت شده است.

وی در ادامه افزود: همچنین از مسئولان و نخبگان استان بوشهردعوت شده است که در بین معتکفین حضور پیدا کنند.

برنامه‌ریزی فرهنگی برای رده‌های سنی مختلف در اعتکاف/ توزیع رمان های دفاع مقدس

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مهمترین بخش اجرای مراسم اعتکاف مربوط به برنامه‌های فرهنگی می‌شود، از این رو همکاران ما با رده بندی گروه‌های سنی مختلف برنامه‌هایی را مناسب با رده سنی آنها تدوین کرده اند.

موسوی نیا گفت: هر ساله بسته‌های فرهنگی در بین معتکفین پخش می‌شود که امسال طی برنامه‌ریزی صورت گرفته بسته‌ها بسیار متنوع می‌شوند و رمان دفاع مقدس یکی از موارد موجود در این بسته‌ها است.

وی در ادامه بیان کرد: رمان یکی از ابزارهایی است که مانع برون رفت از حال معنوی و موجب درک بیشتر معتکفین از اعتکاف و جلوگیری از برون رفت معتکف از حال و هوای معنوی اعتکاف می‌شود.

رشد 35 درصدی حضور مردم استان در اعتکاف

بخشعلی دهقایدی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری بوشهر نیز در این جلسه گفت: در سال گذشته شاهد رشد 35 درصد حضور مردم در اعتکاف بودیم که این بیانگر فعالیت‌های خوب مسئولان زیربط در فرهنگ سازی این مهم است.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۸:۳۷
خبرگزاری مهر |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید