اخبار

شور اعتکاف در کانون های مساجد یزد.(بسیج.92/02/24)

جوانان و نوجوانان کانون ولایت یزد، ۶ سال است که خدمت به معتکفین را انتخاب کرده اند که خادم المعتکف بودن مورد خشنودی حضرت ولیعصر (عج) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، ماه رجب، گاه اعتکاف است؛ در این ماه که هنگامه تحول است، عاکفان کوی دوست با حضور در صحن و سرای دوست، پله های سلوک را پیموده و پله پله به خدا نزدیکتر می شوند.

معتکف روزه اش، نمازش، حضورش در مسجد و دیگر اعمالش مایه تقرب است، در خانه دوست، سفره ایی از مغفرت و بخشایش گسترده شده و عاکف با صیقل روح و روان، زنگار گناه از دل می زدایند.

در سال جاری نیز کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد نیز صحن و سرای مساجد را آماده استقبال از معتکفین کرده اند، جوانان و نوجوانان بسیاری از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد ایام البیض را فرصتی برای تقرب جستن دانسته و معتکف می شوند اما جوانان و نوجوان بسیار دیگری خدمت به معتکفین را برمی گزینند که از برترین عبادت هاست چرا که خادم المعتکف بودن مورد خشنودی حضرت ولیعصر (عج) می باشد.


جوانان و نوجوانان کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) استان یزد نیز از چندی پیش تدارک اعتکاف دیده اند، اوایل اردیبهشت بود که دور هم جمع شدند تا اعتکاف امسال را در مسجدشان پر شور برگزار کنند، اعتکاف مسجد ولایت ویژه خواهران است گرچه بسیاری از افرادی که جمع می شوند از خواهرانند اما شاکله اصلی آنان را جوان و نوجوان تشکیل می دهد.


داوود زارعیان، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) گفت: در کانون عضو گیری سازماندهی شده نداریم اما تعداد اعضای این کانون بیش از یک هزار نفر هستند که بدنه اصلی آنان به ویژه خواهران در میدان اعتکاف حاضر شده اند.


وی با اشاره به تشکیل کمیته های مختلف برای برگزاری باشکوه مراسم اعتکاف، افزود: جوانان و نوجوانان کانون در حال آماده سازی فضای مسجد ولایت برای بیش از 250 خواهر معتکف هستند.

زارعیان با بیان اینکه مراسم اعتکاف خواهران در 6 سال گذشته در این کانون برگزار شده است، خاطرنشان کرد: اعضای کانون در 6 سال گذشته تجربه های گرانبهائی را آموخته اند و مراسم امسال با برنامه های متنوع بیشتری برگزار می شود.


وی با اشاره به تشکیل حلقه های معرفت در مراسم اعتکاف، خاطرنشان کرد: حلقه های معرفت با موضوعات مختلفی نظیر ازدواج، خانواده موفق و امام زمان توسط اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می شود.


زارعیان از ایجاد غرفه ای با محوریت امام عصر(عج) در مراسم اعتکاف سال جاری خبر داد و گفت: در ایام اعتکاف سخنرانی های مختلفی در موضوعات متنوع برگزار می شود.

وی ختم قرآن، ختم صلوات، تصحیح حمد وسوره، مشاوره، برگزاری مراسم مختلف دعا و نیایش و مسابقه کتابخوانی با موضوع اعتکاف را از برنامه های مراسم اعتکاف سال جاری ذکر کرد.

 

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) در مسجد ولایت واقع در صفائیه، شهرک گلستان یزد واقع شده است.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۸:۵۹
خبرگزاری بسیج |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید