اخبار

پیوند سیاست و مسجد باید حفظ شود.(شبستان.92/02/24)

مدی رمرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌رضوی با تاکیدبر اینکه پیوند سیاست و مسجد باید حفظ شود، گفت: ائمه جماعت مساجد باید در زمینه مسائل کشور چون دلایل حضور در انتخابات و معیارهای انتخاب اصلح به روشنگری بپردازند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از نیشابور، حجت‌الاسلام حسین حائری، مدیرمرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌رضوی شب گذشته(23 اردیبهشت) در همایش "حماسه حضور" و در جمع ائمه جمعه و جماعت شهرستان فیروزه و نیشابور اظهار داشت: مساجد نباید برای احزاب، جریان‌ها و اشخاص پایگاه تبلیغاتی باشند.

وی با تاکید بر اینکه پیوند سیاست و مسجد باید حفظ شود، خاطرنشان کرد: ائمه جماعت در خصوص مسائل کشور چون دلایل حضور در انتخابات و معیارهای انتخابات به روشنگری بپردازند.

حجت الاسلام حائری حضور در انتخابات را تضمین‌کننده قدرت نظام، یاس دشمن، ایجاد امنیت برای کشور و ارائه برنامه جدید برای اداره کشور معرفی کرد و افزود: بگذارید که مرجع سیاسی مردم، روحانیت باشند و مردم تشویق شوند که پای صندوق رای بیایند.

وی خطاب به ائمه جماعت مساجد بیان داشت: ائمه جماعت و طلاب به‌دنبال برگزاری جلسات پرسش و پاسخ سیاسی، پاسخگویی به شبهات دینی و بیان احکام دینی باشند.

مدیرمرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌رضوی در ادامه با انتقاد بر این مسئله که درب خیلی از مساجد در هنگام اقامه نماز در نوبت صبح بسته است، گفت: وضعیت فعلی اقامه نماز صبح در مساجد مطلوب نیست هر چند در بعضی مساجد تحولاتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری نماز جماعت صبح مانند نماز مغرب دارای ارزش است، اظهار داشت: باید فرهنگ‌سازی شود تا درب مساجد در نوبت صبح نیز باز باشد.

حجت الاسلام حائری با بیان اینکه امام جماعت و هیئت امنایی که منازل آنها نزدیک مسجد است نماز صبح‌ را بهتر است در مسجد اقامه کنند، گفت: ائمه جماعت برگزاری نماز جماعت در نوبت صبح را جدی بگیرند و صدای اذان صبح باید از مساجد پخش شود.

مدیرمرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه نماز جماعت صبح لذت وصف‌ناپذیری دارد، گفت: اگر مردم ما این لذت را درک کنند اقامه نماز را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنند.

گفتنی است، همایش حماسه حضور با حضور مسئولان کانون‌های فرهنگی مساجد نیشابور و فیروزه، ائمه جمعه و جماعت، فرماندهان پایگاه‌های بسیج و هیئت امنای مساجد، برگزار شد.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۹:۰۸
خبرگزاری شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید