اخبار

توصیه های حجت الاسلام حاج علی اکبری برای ماه رجب.(شبستان.92/02/24)

آن‌قدر ماه رجب لطیف و شیرین است که می‌توان لطافت آن را به شیر و شیرینی آن را به عسل تشبیه نمود و این لطافت و شیرینی چشمه رجب را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری در ادامه مباحث هفته‌ گذشته‌شان جلسه شرح صحیفه سجادیه گفت: دعا همیشه شرافت می‌آورد و برای انسان ظرفیت‌ساز است و یکی از اثرهای ذکر این است که گنج‌های وجود را کشف می‌کند، دعا و ذکر یک وقت‌هایی خیلی بهتر است و سرعت و بهره و نصیب را بالا می‌برد.

 

وی افزود: یک‌سری فرصت‌هایی را خداوند متعال تعبیه کرده که ظرفیت جدید ایجاد می‌کند مثل ماه رجب، رجب ماه خداست، همه ماه‌ها ماه خداست ولی این ماه غنی‌سازی شده از لطف و رحمت پروردگار است، بنده در این ماه یک جایگاه متفاوتی در نزد پروردگار دارد و خداوند متعال فرموده "و این ماه را قرار دادم رشته‌ای بین خودم و بندگانم و اگر کسی این رشته را بگیرد به من وصل می‌شود"، در اینجا باید در کلمه اعتصم که هر کس رجب را بگیرد به پروردگار می‌رسد تأمل شود. خود این ماه نور است، بعثت پیامبر(ص) و ولادت امامان ما هم نور، پس می‌شود نورالانور.

 

وی در ادامه به بیان راه های اعتصام پرداخت و تصریح کرد: اگر راه را به ما نشان نمی‌دادند این فضل تمام نبود، به ما هم اصل مسئله و هم راه رسیدن آن را گفته‌اند، هم گنج و هم گنج‌نامه را نشان داده‌اند. اصل این نقشه دعاهایی است که از اولیا به ما رسیده و چینش و عالم بسیار زیبایی دارد، در اینجا به انسان اجازه داده شده در مقابل پروردگار بایستد و مقام امام حسین (ع) را درخواست کند.

 

حجت الاسلام علی اکبری با اشاره به دعاهای وارد شده برای ماه رجب گفت: در این دعاهاست که ظرفیت انسان مشخص می‌شود، اهل معرفت گنج‌نامه را همین ادعیه معرفی کرده‌اند مسلما امام عصر (عج) یاران خود را از ماه رجب انتخاب می‌کند، سند این مطلب هم این است که یک‌سری ادعیه مهم از ایشان صادر شده که در ماه رجب است، آن‌قدر ماه رجب لطیف و شیرین است که می‌توان لطافت آن را به شیر و شیرینی آن را به عسل تشبیه نمود و این لطافت و شیرینی چشمه رجب را تشکیل می‌دهد.

 

وی خاطر نشان کرد: انسان می‌تواند در ماه رجب با استغفار خود را شست‌وشو دهد و گند‌زدایی نموده و خود را معطر کند، زمان توبه و استغفار و بازگشت ماه رجب است و کسانی که موفق به روزه ماه رجب می‌شوند در روز قیامت با رویی سفید جواب ندای این الرجبیون می‌دهند.

وی در پایان  برای ماه رجب سه توصیه کردند؛ یک استغفار، 2 روزه و 3 توجهات توحیدی بخصوص تکرار کلمه لااله الاالله و قرائت مداوم سوره حمد.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۹:۱۲
خبرگزاری شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید