اخبار

اتمام مرمت مناره مسجد جامع قزوین.(شبستان.92/02/25)

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: مرمت مناره غربی مسجد جامع قزوین که قسمتی از آن بر اثر آتش سوزی آسیب دیده بود، به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، اسد الله بیرانوند مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین بیان کرد: مناره غربی مسجد جامع قزوین که قسمتی از آن بر اثر آتش سوزی ناشی از اتصال سیم‌ های برق در نیمه شب دوم دی ماه آسیب دیده بود، توسط استادکاران و مرمتگران استان قزوین به پایان رسید.
 

وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش مرمتگران قزوینی و حمایت میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان، مرمت قسمت چوبی مناره این مسجد تاریخی که دچار حریق شده بود بعد از آتش سوزی آغاز و هم اکنون به پایان رسیده است که در هفته میراث فرهنگی از آن رونمایی خواهد شد.
 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اضافه کرد: مسجد جامع قزوین با شماره 121 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و یکی از قدیمی ‌ترین مساجد ایران به شمار می‌ رود.
 

وی با اشاره به برنامه های قزوین در هفته میراث فرهنگی افزود: همزمان با هفته میراث فرهنگی نمایشگاه بزرگی برای معرفی فعالیت‌ها و عملکرد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در کاخ موزه سعدآباد برگزار می‌ شود که هر استان با ارائه توانمندی های خود در آن شرکت و استان قزوین نیز در این نمایشگاه حضوری فعال دارد.
 

بیرانوند اعلام کرد: علاوه بر معرفی حوزه‌های مختلف استان‌ ها، هر شب مخصوص برنامه ‌های فرهنگی یک استان بوده و شب استان قزوین نیز در تاریخ 30 اردیبهشت است که در این شب فرهنگی برنامه‌ های متنوع از جمله ورزش باستانی مکتب قزوین، ‌شاهنامه خوانی،‌ موسیقی سنتی، ارائه عصرانه سنتی قزوین (دیماج) و غیره اجرا خواهد شد.
 

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، وی خاطرنشان کرد: استان قزوین در کاخ موزه سعدآباد با سه غرفه که در آن آثار هنرمندان صنایع دستی قزوینی،‌ معرفی جاذبه‌ های گردشگری با ارائه اقلام تبلیغاتی، معرفی پروژه‌های ثبتی،‌ گزارشات حفاری و مرمتی، موزه مجازی،‌ فیلم‌ های مستند قزوین و غیره دایر است، حضوری فعال داشته و امیدواریم که با اجرای برنامه‌ های فرهنگی بتوانیم به نحو شایسته قزوین آینه تاریخ و طبیعت ایران را به علاقمندان معرفی کنیم.
 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین یادآور شد: نمایشگاه بزرگ فرهنگی از 25 تا 31 اردیبهشت ماه در تهران- کاخ موزه سعدآباد برگزار می ‌شود.
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۰:۴۱
خبرگزاری شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید